Ford ukázal Mustang na elektrinu. Je to ale crossover s dvomi kuframi (Ford Mustang Mach-E)
Ford ukázal, ako budú vyzerať automobily v nasledujúcich rokoch. Odkazy na minulosť sú silné, ale nie natoľko, aby prekonali trendy.
Vydané Text: Erik Stríž
Okrem rozdielneho pohonu sa nový Ford bude ponúkať v množstve rôznych konfigurácií, v ktorom si zákazníci vyberú kapacitu akumulátorov, maximálne výkony motorov a teda aj dĺžku elektrického dojazdu. Ponúkne aj príplatkové prvky výbavy. V každom prípade sa však zákazníci budú musieť zmieriť s maximálnou konštrukčnou rýchlosťou 180 km/h. Ostatné technické parametre však budú vskutku pôsobivé.
Elektromobil pre masy Ford predviedol po pomerne dlhšej dobe otáľania, kedy sa do médií skôr iba sporadicky dostávali informácie, že elektrická novinka amerického výrobcu bude postavená na základoch Mustangu. Namiesto toho stojí na úplne novej podvozkovej platforme GE2, ktorá bude spoločná pre všetky budúce elektromobily výrobcu. Zaujímavosťou je, že okrem pohonu všetkých štyroch kolies bude k dispozícii aj pohon zadnej nápravy.
**Interiér** noviniek zásadným spôsobom vyčnieva z radu ostatných modelov značky. Na fotografiách sa Mustang Mach-E prezentuje v najlepšie vybavenej verzii s digitálnym prístrojovým panelom (10,2″ displej) a stredovou 15,5″ obrazovkou s dotykovým rozhraním SYNC 4. Zaujímavosťou je vertiálna orientácia tejto obrazovky v štýle, ktorý ponúkajú automobily značiek Renault či Tesla.
Nemenej zaujímavý je tiež batožinový priestor. Keďže sa motory nachádzajú na nápravách (zadná alebo zadná+predná), batožinový priestor sa nachádza pod zadnými piatymi dverami a aj pod prednou kapotou. Vzadu sa jedná o kapacitu 400 litrov, zatiaľ čo vpredu je ďalších sto litrov. Popravde, týmto si nás Ford naozaj získal.
*Mimochodom, všimli ste si, že nikde na aute nie je logo Fordu a že auto nie je vybavené dverovými kľučkami?*
**Základná konfigurácia Ford Mustang Mach-E (RWD)** ponúkne nasledovné technické údaje:
* zadný pohon;
* max. výkon motora **190 kW** (258 k);
* max. krútiaci moment motora **415 Nm**;
* max. kapacita akumulátorov **75,7 kWh**, 288 článkov;
* akcelerácia 0-100 km/h za menej ako 8 sekúnd;
* max. rýchlosť 180 km/h;
* elektrický dojazd približne **400 km**;
* podporovaná rýchlosť nabíjania, max. 115 kW;
* odhadovaná cena **od 35 000 eur**.
**Výkonnejšia konfigurácia Ford Mustang Mach-E 4 (AWD)** ponúkne nasledovné technické údaje:
* pohon všetkých štyroch kolies;
* max. výkon pohonnej sústavy **210 kW** (285 k);
* max. výkon doplnkového predného elektromotora 50 kW (68 k);
* max. krútiaci moment motora **415 Nm**;
* max. kapacita akumulátorov **98,8 kWh**, 376 článkov;
* akcelerácia 0-100 km/h: neuvedená;
* max. rýchlosť 180 km/h;
* elektrický dojazd približne **600 km**;
* podporovaná rýchlosť nabíjania, max. 150 kW;
* odhadovaná cena **od 55 000 eur**.
**Najvýkonnejšia konfigurácia Ford Mustang Mach-E GT** ponúkne nasledovné technické údaje:
* pohon všetkých štyroch kolies;
* max. výkon pohonnej sústavy **342 kW** (465 k);
* max. výkon doplnkového predného elektromotora 50 kW (68 k);
* max. krútiaci moment motora **830 Nm**;
* max. kapacita akumulátorov **98,8 kWh**, 376 článkov;
* akcelerácia 0-100 km/h za menej ako 4 sekundy a GT Performance Edition za menej ako 3,5 sekundy;
* max. rýchlosť 180 km/h;
* elektrický dojazd približne **600 km**;
* podporovaná rýchlosť nabíjania, max. 150 kW;
* odhadovaná cena **od 75 000 eur**.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia