Anketa, v ktorej o najlepších autách roka rozhodujete VY!
Taliansko-americký automobilový koncern FIAT Chrysler (FCA) sa možno dostal do veľkého problému. Po tom, čo ohlásil spájanie s francúzskym koncernom PSA Groupe, vyšlo zo správ agentúry Bloomberg obvinenie, že si umelo zvyšoval predaje vlastných áut. Mal tak dosiahnuť lepšie účtové výsledky, ktoré by boli argumentom pre správnosť spojenia FCA s Groupe PSA.
[Bloomberg vo svojej správe uvádza](https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-11-12/chrysler-pressured-dealers-to-absorb-a-glut-of-unordered-cars), že FIAT Chrysler (FCA) mal svojim dílerom dodávať viac automobilov, ako reálne potrebovali a tieto vozidlá potom vo svojom účtovníctve evidoval ako predané. V skutočnosti však vozidlá stáli v priestoroch dílerstiev.
Údajne sa pritom jedná o významné množstvá automobilov, podľa Bloombergu až o 40-tisíc kusov.
Proti tejto údajnej stratégii FCA dnes protestujú aj samotní díleri, ktorí sa hnevajú, že celý problém s predajom automobilov, o ktoré na trhoch nie je záujem, padá na ich plecia.
Uvedené správy prichádzajú práve v čase, keď čakáme na spojenie koncernov FCA a Groupe PSA. Pre mnohých bolo veľkým prekvapením, keď FCA preukázalo mimoriadny skok v predaji svojich áut práve v čase, keď sa mali všetky dokumenty poskytnúť Francúzom na zhodnotenie. Teraz sa ukazuje, že tento skok v predajoch mohol byť fingovaný.
Pre FIAT Chrysler by takéto konanie nebolo debutové. [V septembri koncern FCA zaplatil pokutu](https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-11-12/chrysler-pressured-dealers-to-absorb-a-glut-of-unordered-cars) vo výške 40 miliónov eur za to, že špeciálne platil svojich dílerov v USA, aby falšovali čísla o predajnosti jednotlivých modelov.
Ako sa táto nová kauza premietne do budúcej spolupráce medzi FCA a Groupe PSA, zatiaľ nevieme posúdiť. V každom prípade sú Francúzi v nezávideniahodnej situácie. Ich budúci strategický partner bol prichytený pri nekalých praktikách, ktoré sa týkajú kľúčových pilierov spolupráce.
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk