McLaren Elva má namiesto čelného skla vzduchovú bublinu – a 815 koní k tomu
Nový McLaren Elva je roadster patriaci do špeciálneho radu automobilov Ultimate Series a pokračovateľ modelov P1TM, McLaren Senna a Speedtail.
Vydané Text: Erik Stríž
Kuriózna aerodynamická ochrana je v podstate taký dizajn vedenia vzduchu okolo vozidla, aby vodič a spolujazdec boli chránení pred vonkajšími vplyvmi v akejsi vzduchovej bubline. McLaren Elva za túto funkciu vďačí vhodne navrhnutej prednej časti, teda prednej masky i kapoty. Vzduch vháňaný do spodnej časti prednej masky vychádza priamo z kapoty, pričom vytvára solídny prúd vzduchu.
Vďaka fyzikálnym princípom tak vodič a spolujazdec nebudú zasahovaní čiastočkami a zahltení náporom vzduchu napriek tomu, že roadster nie je vybavený čelným sklom. Tento systém vedenia vzduchu McLaren nazval Active Air Management System (AAMS).
Otázkou ostáva iba to, kedy (a či vôbec) tento prúd vzduchu nadobúda takú silu, aby bol schopný odkloniť napríklad lietajúce kamienky. Active Air Management System (AAMS) sa nezapína vždy, podľa výrobcu nie je aktívny počas jazdy „mestskými rýchlosťami“. Automaticky sa aktivuje pri dosiahnutí vyššej rýchlosti, kedy by vodič a spolujazdec mohli cítiť diskomfort kvôli mase vzduchu vháňanej do kokpitu pod vyšším tlakom.
Aby sa snobi mohli realizovať ešte viac, McLaren v rámci personalizácie Elvy ponúka možnosť vybaviť ju zlatom a platinou.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia