Jazdili sme na elektrickom Peugeote e-208! Oplatí sa investovať?

Pamätáte si ešte na časy, keď elektrické vozidlá jazdili na chatrných kolieskach, ktoré ich opticky sotva uniesli a poslúchali na divné mená ako I-MIEV, Fluence či IQ? Zostaňte pokojní, zdá sa, že tieto časy sa pomaly končia. Namiesto toho sa hlási francúzsky šarm, svieži esprit a láska s detailom. **A to minimálne v prípade tohto Peugeota 208.** Jeho… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Pamätáte si ešte na časy, keď elektrické vozidlá jazdili na chatrných kolieskach, ktoré ich opticky sotva uniesli a poslúchali na divné mená ako I-MIEV, Fluence či IQ? Zostaňte pokojní, zdá sa, že tieto časy sa pomaly končia. Namiesto toho sa hlási francúzsky šarm, svieži esprit a láska s detailom. **A to minimálne v prípade tohto Peugeota 208.** Jeho nová verzia nás pozýva nasadnúť a nasať prvé jazdné zážitky. Okrem benzínových sa bude totiž dodávať aj v elektrickej verzii. Tá príde na trh o čosi neskôr, no od verzií so spaľovacími motormi sa bude odlišovať iba minimálne. Maskou chladiča vo farbe vozidla, inou farbou znaku leva a, samozrejme, nápisom e-208. Písmeno pred číslicami **upozorňuje na elektrický pohon s výkonom 100 kW (136 k), s ktorým vozidlo podľa normy WLTP dôjde do vzdialenosti 340 km.** Energiu načerpá z batérií s kapacitou 50 kWh.
Tie sa na 80 percent kapacity nabijú za pol hodiny. Ak bude do nich energiu tlačiť 100 kW nabíjačka. Z bežnej domácej 230 V siete to potrvá 16 hodín, nástenná nabíjačka skráti čas na 5 hodín a 15 minút. VO VÝŠKE OČÍ S nabíjacím výkonom 100 kW sa 208 nachádza na rovnakej úrovni ako konkurencia, ku ktorej patrí aj na rovnakom technickom základe Opel Corsa-e. Technický základ bude rovnaký a ešte ani VW ID.3 (začiatok predaja v lete 2020) nedá so 125 kW výrazne viac. Nastúpiť a cítiť sa dobre? Ale istotne! **Cez malý a nízko položený volant sa vodič pozerá na digitálnu prístrojovú dosku s 3D optikou, čo si vyžaduje trochu zvyku.** V strede palubnej dosky sa nachádza dotyková obrazovka, ktorá podľa úrovne výbavy dosahuje uhlopriečku päť, sedem alebo desať palcov. Už základná výbava sa môže pochváliť monitorovaním únavy, asistentom núdzového brzdenia, rozpoznávaním dopravných značiek či manuálnou klimatizáciou. Celkom slušný výsledok na vozidlo, ktoré patrí do 4-metrovej ligy a s elektrickým pohonom štartuje v Nemecku od 30 450 €. Zoznam asistenčných systémov je dostatočne dlhý, za príplatok máte takmer všetko.
Na uzatvorenom testovacom okruhu Mortefontaine sme mohli zistiť, aké schopnosti sa skrývajú vo vozidle. Najprv stlačiť tlačidlo štart-stop, potom jemne pridať a Peugeot sa nehlučne a bez námahy pohne vpred. **Jeho 260 Nm krútiaceho momentu sa postará o športové šprintérske schopnosti, ktoré v mestskom vozidle vždy potešia.** S jeho temperamentom by bola škoda jazdiť iba na nákupy a do práce a nedopriať mu aj dlhšie cesty. K tomu sa hodí aj schopnosť modelu e-208 absorbovať nerovnosti, čo nenútene a s francúzskou eleganciou predviedol na drsnej vozovke.
Od elektromechanického riadenia by sme v každom prípade očakávali lepšiu spätnú väzbu a dvojstupňové rekuperačné brzdy prototypu si vyžadovali viac zvyku, aby reagovali tak harmonicky ako v prípade modelov so spaľovacím motorom. Malý Peugeot sa však vyznačoval dobrým ovládaním, jednoduchou ovládateľnosťou a dostatočnou priestorovou ponukou. Jasné, batožinový priestor (265 dm³ plus 44 dm³ pod rezervným kolesom) by mohol byť väčší, no ak sa niekto rozhodne pre 208, tak s tým ráta. **Napriek tomu, že elektrický pohon potrebuje ešte mierne doladenie, už teraz s ním dokáže nový Peugeot 208 jazdiť dostatočne harmonicky.** To znamená, že tento model je pripravený na budúcnosť, za čo si zaslúži poklonu. Predovšetkým však treba povedať, že s elektrickým pohonom ide o významného svedka tejto doby, ktorý sa však len neprizerá, ale poháňa ju aj vpred.







Inzercia

Inzercia