Toyota spúšťa predaj auta, ktoré sa nesmie používať na slovenských cestách. GR Supra GT4 je lahôdkou pre fajnšmekrov
Výkonný pretekársky špeciál bude v predaji už za niekoľko mesiacov a hoci je mimoriadne drahý, o dopyt po ňom sa Toyota báť nemusí.
Vydané Text: Erik Stríž
Pretekárska Supra je vybavená 7-stupňovou automatickou prevodovkou s radiacimi páčkami za volantom, poháňaná je zadná náprava vybavená mechanickým samosvorným diferenciálom. Predná náprava je MacPherson, vzadu je viacprvkové zavesenie (multilink)
Hmotnosť pretekárskeho auta je pritom 1 350 kilogramov a palivová nádrž má objem až 120 litrov. Samozrejme, že benzín sa v nej dlho „neohreje“, spotreba v tomto prípade nezohráva žiadny význam a výrobca ju preto ani neuvádza.
Hoci pretekárska verzia Toyoty stavia na základoch ten civilnej a má napríklad aj konštrukčne podobné nápravy (MacPherson, multilink), rozdiely medzi nimi sú priepastné. Interiér GR Supra GT4 je drasticky optimalizovaný tak, aby sa čo najviac znížila hmotnosť. Jazdec je v prípade kolízie chránený vysokopevnostnou ochrannou klientkou, sedí v škrupinovom sedadle so šesťbodovým bezpečnostných pásom.
Podrobné technické údaje nájdete v tabuľke nižšie. Za zmienku stojí ešte aj taký detail, že Toyota GAZOO Racing od marca 2020, čo je plánovaný termín spustenia predaja GR Supra GT4, ponúkne aj príplatkovú výbavu – napríklad zadnú cúvaciu kameru, technické vybavenie pre pitie jazdcov, systém pre sledovanie tlaku v pneumatikách či osvetlenie čísla vozidla. Hasiaci systém je súčasťou štandardnej výbavy, rovnako ako pretekársky systém ABS, 8-palcový informačný displej vodiča, pneumatický zdvihák či nastaviteľné pretekárske tlmiče KW vpredu i vzadu.
### Sledujte tiež
Cenník, Motosport, Nový Model, Predaj, Slovensko, Sport, Správy, Toyota, Toyota Gazoo Racing, Toyota Gr Supra Gt4
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk