Hyundai kašle na downsizing! Predstavuje nové šesťvalce s objemom 3.0 a 3.5 litra

Na konferencii Powertrain v juhokórejskom Soule predstavil koncern Hyundai dva úplne nové agregáty, ktoré potešia mnohých fanúšikov silných áut. Nová generácia pohonných jednotiek dostala názov Smartstream, pričom nové konštrukčné riešenia prinášajú úsporu paliva, nižšie emisie alebo redukciu vnútorného trenia. **Tým zaujímavejším z dvojice nepochybne bude turbodúchadlom prepĺňaný šesťvalec V6 G3.5 T-GDi disponujúci výkonom na úrovni 380… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Na konferencii Powertrain v juhokórejskom Soule predstavil koncern Hyundai dva úplne nové agregáty, ktoré potešia mnohých fanúšikov silných áut. Nová generácia pohonných jednotiek dostala názov Smartstream, pričom nové konštrukčné riešenia prinášajú úsporu paliva, nižšie emisie alebo redukciu vnútorného trenia. **Tým zaujímavejším z dvojice nepochybne bude turbodúchadlom prepĺňaný šesťvalec V6 G3.5 T-GDi disponujúci výkonom na úrovni 380 koní a krútiacim momentom až 530 Nm.** Hyundai tento agregát označil za technologickú špičku, pričom špeciálnu pozornosť venoval novému systému vstrekovania kombinujúci priamy a nepriamy vstrek. Vďaka použitiu tohto riešenia získa nový motor **všetky výhody priameho vstrekovania bez rizika postupnej karbonizácie.**
Druhým predstaveným agregátom bol vznetový radový šesťvalec Smartstream D3.0, ktorého maximálny výkon dosahuje slušných 278 koní a krútiaci moment 590 Nm. Vďaka použitiu hliníkových komponentov sa automobilke podarilo znížiť hmotnosť až o 32 kilogramov. **V porovnaní so starším motorom sa novinka taktiež môže pýšiť znížením spotreby o zhruba 6,2 %.** Oba agregáty budú kombinované s novou dvojspojkovou automatickou osemstupňovou prevodovkou vyvinutou na prenos vyššieho výkonu a krútiaceho momentu. Pri komparácii s aktuálne používaným sedemstupňovým automatom 7DCT zisťujeme, že nová konštrukcia je ťažšia o zhruba 18 kilogramov, avšak jej účinnosť dosahuje úroveň 93,8 %. **Výrobca tvrdí, že sa vodiči môžu tešiť na veľmi spontánnu odozvu či rýchle radenie nahor.** Podobne blesková má byť aj pri podraďovaní a hodí sa aj pre športové modely značky.
Dostanú sa nové agregáty aj do Európy? Na túto otázku zatiaľ nepoznáme odpoveď, no s najväčšou pravdepodobnosťou budú vyhradené len pre vlajkové modely koncernu. **Určite sa však objavia pod kapotami modelov Genesis, prípadne v novej generácii Kia Stinger. (nepotvrdené)**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia