Ktoré Mitsubishi ASX si vybrať? Táto kombinácia je podľa nás najlepšia!

Ak chcete kompaktné, spoľahlivé, cenovo dostupné SUV bez nezmyslov a uprednostňujete japonskú kvalitu, nemôžete ignorovať Mitsubishi ASX.
Vydané  Text: 

BEST CARS 2020: Hlasujte za najlepšie autá roka!

Anketa, v ktorej o najlepších autách roka rozhodujete VY!

Mitsubishi ASX vždy oslovovalo ľudí, ktorí hľadajú japonskú spoľahlivosť, jednoduchosť ovládania a robustnosť bez zbytočných nezmyslov. Nie nadarmo to je tretie najpredávanejšie Mitsubishi celosvetovo, u nás je dokonca na prvej priečke. A v tomto trende chce pokračovať. Bodaj by nie, jeho podvozková platforma stará už vyše 9 rokov sa nezmenila a ešte pekných pár rokov s nami pobudne. **Napriek tomu nazvať najnovšiu iteráciu ASX obyčajným faceliftom, by bolo podhodnotenie. Jeho dizajn je najmä pri pohľade odvážne nový, pričom zvyšok auta sa zmenil dostatočne na to, aby opäť vyzeralo moderne.** Má dokonca vyšší podvozok a lepšie prejazdové uhly. Vnútri sú zmeny skromnejšie, avšak nová stredová konzola s modernejším multimediálnym systémom podporujúcim konektivitu všetkých druhov určite poteší.

Upsizing

Najzaujímavejším novým prvkom je jednoznačne návrat pohonu 4 × 4 a benzínový motor. Ten vzrástol z pôvodných 1,6 litra na rovné dva litre, s čím korešponduje aj nárast výkonu na 110 kW (150 k) a cenného krútiaceho momentu na 195 Nm. Pre zákazníkov je isto zaujímavý fakt, že tento motor s označením 2.0 SMART MIVEC nevyužíva priame vstrekovanie. Je teda jednoduchší, lepšie zvláda krátke trasy a ako čerešnička na torte už dnes plní emisnú normu Euro 6.3 a nepotrebuje na to ani filter pevných častíc! Mitsubishi mu verí natoľko, že iný ani neponúka. Miesto toho dáva zákazníkom na výber v oblasti prevodoviek. **Päťstupňový manuál je klasika, opciou za 1 200 € je automatická prevodovka CVT, ktorá je však prepracovaná tak, aby bol pocit z jazdy s ňou prirodzenejší.** Navyše ponúka možnosť manuálnej voľby virtuálnych prevodových stupňov, na čo môžete využiť parádne kovové pádla pod volantom. Práve pri modeloch s prevodovkou CVT je v ponuke aj pohon 4 × 4, s ktorým sa cena auta zvýši o ďalších približne 1 500 € v závislosti od výbavy.

Otázka pohonu a prevodovky

Keďže otázka motora je daná, zostáva vybrať si pohon a prevodovku. Pokiaľ nejazdíte v teréne alebo nechodíte po neupravovaných komunikáciách, postačí vám predný náhon. Štvorkolku oceníte v teréne (kam takéto autá často nechodia) a najmä v zime, avšak skôr mimo miest, keďže mestské komunikácie bývajú odhŕňané. Voľba prevodovky závisí čisto od vašej pohodlnosti. Pri CVT sa pripravte na marginálne vyššiu spotrebu v meste, ale mimo neho môže byť paradoxne úspornejšia. Ak ste typ vodiča, ktorému neprekáža takýto typ prevodovky, neodradia vás ani mierne horšie parametre zrýchlenia. Čo sa týka výbavy, základná verzia Inform má výbornú cenu. A to zahŕňa Full LED svetlá vpredu aj vzadu, asistenčný systém núdzového brzdenia, rozjazd do kopca a klimatizáciu. **Stredná výbava Invite obsahuje navyše komfortné prvky ako parkovacie senzory, koženú radiacu páku a multifunkčný volant. Aj zvonku vyzerá ASX v tejto výbave lepšie vďaka hliníkovým diskom.** Najvyššia výbava potom obsahuje moderné bezpečnostné a asistenčné systémy vrátane monitorovania mŕtveho uhla, zmeny jazdného pruhu a sledovania premávky za vozidlom pri cúvaní. K tomu veľký dotykový multimediálny systém s plnou konektivitou, vyhrievané sedadlá, automatickú klimatizáciu… A to všetko za necelých 21 000 € pri verzii s predným náhonom a manuálom. To je veľmi slušná cena. Je v nej však zarátaný uvádzací bonus, takže ak ho chcete využiť, treba sa poponáhľať.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia