OFICIÁLNE: Skice novej Octavie prezrádzajú viac, než si myslíte. Preskúmajte ich spolu s nami!

Už to prichádza! **Škoda oficiálne začala svoj tradičný predpremiérový maratón, počas ktorého budeme až do oficiálneho predstavenia postupne dostávať malé ukážky úplne novej Octavie.** Ako prvé prichádzajú skice dizajnérov, podľa ktorých postupovali pri návrhu budúcej generácie. Na základe skúseností vieme napísať, že tieto nákresy majú veľmi blízko ku skutočnej podobe finálneho produktu. A preto má cenu… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Už to prichádza! **Škoda oficiálne začala svoj tradičný predpremiérový maratón, počas ktorého budeme až do oficiálneho predstavenia postupne dostávať malé ukážky úplne novej Octavie.** Ako prvé prichádzajú skice dizajnérov, podľa ktorých postupovali pri návrhu budúcej generácie. Na základe skúseností vieme napísať, že tieto nákresy majú veľmi blízko ku skutočnej podobe finálneho produktu. A preto má cenu ich detailne preskúmať. Dizajnéri sa pri návrhu prednej časti inšpirovali kompaktným hatchbackom Scala. Veľkú zhodu vidíme obzvlášť pri pohľade na mriežku chladiča, no samotné svetlomety sú výrazne užšie a autu dodávajú športový nádych. **Už v základe od nich očakávame prítomnosť full-LED technológie, smerovky s dynamickým rozsvecovaním či asistenčné systémy zabudované v prednej maske.** Ako sme písali už v minulosti, dynamickejšiu siluetu má priniesť práve liftback, ktorý chce pôsobiť o niečo športovejším dojmom ako v minulosti. Octavia by tak mala viac pripomínať modely ako sú napríklad Volkswagen Arteon, Peugeot 508 či Audi A5. **Zadnej časti však aj naďalej dominuje výrazný previs, zadné LED svetlá s kryštalickým dizajnom po novom zasahujú do veka kufra.** Logo Škody už tradične strieda dlhý nápis.
Skice samotného interiéru zatiaľ zverejnené neboli, no predpokladáme, že prídu v priebehu najbližších týždňov. **Zákazníci môžu očakávať kvalitné materiály, nové dizajnové obklady palubnej dosky a vyššie položené displeje multimediálneho systému v rôznych veľkostiach od 6,5“ až do 9,2“ pre najvybavenejšie modely.** Štandardom luxusnejších výbav bude aj digitálny prístrojový štít, ktorý v kaplnke prístrojov vystrieda analógové budíky. Ponuka základných motorov by sa radikálne zmeniť nemala. Očakávame prítomnosť benzínových prepĺňaných agregátov 1.0 TSI a 1.5 TSI. V ponuke by mali vydržať aj naftové verzie 1.6 TDI a 2.0 TDI. Pribudne však mild-hybridná technológia a neskôr aj plug-in hybrid s elektrickým dojazdom na niekoľko desiatok kilometrov. V roku 2020 doplní ponuku aj úplne nová generácia ostrej verzie RS. **Premiéra je potvrdená na 11. novembra, keď sa v pražskom Veľtržnom paláci predstavia obe karosárske verzie modelu Octavia.** Práve kombi chce pritom Škoda nasadiť do predaja o niečo skôr, pretože má podľa prieskumu u záujemcov väčší potenciál.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!