Takto Ford na Slovensku predstavil nový Transit – prinášame podrobnosti o oživení tejto legendy úžitkových vozidiel!

Nový Transit prichádza nielen s naftovým dvojlitrom, ale vo verziiách EcoBlue Hybrid a Plug-In Hybrid!
Vydané  Text: 
Značka Ford na Slovensku predstavila úplne nový modelový rad Transit v predvečer slávnostného otvorenia nitrianskeho autosalónu. Nový Ford Transit je legendou sveta úžitkových vozidiel a inovácie, s ktorými prichádza, neostávajú jeho povesti nič dlžné – výrobca sa opäť sústredil predovšetkým na praktickú stránku vozidla a jeho varabilitu, ale aj na moderné technológie, znižovanie hmotnosti, optimalizáciu prevádzkových nákladov. Svedčí o tom aj skutočnosť, že v novom modeli Ford Transit je použitých viac ako 4 600 zmodernizovaných komponentov! Pre nás je tiež zaujímavé sledovať, ako sa Fordu darí pri variante Custom do ostrej praxe zavádzať elektrifikáciu pohonov v rozumnej a zákazníkmi veľmi prijateľnej podobe. Ponúkne hybrid aj plug-in hybrid. ### Predstavenie noviniek v Nitre Importér značky Ford na Slovensku – Summit Motors Slovakia predstavil v predvečer otvorenia nitrianskeho autosalónu modelové portfólio úžitkových vozidiel. Zúčastnení sa tak mohli tešiť aj z prezentácií vozidiel ako Ford Tourneo Custom a Ford Ranger. Zatiaľ čo Ford Ranger je najúspešnejším pick-upom v Európe a na náš trh prišiel s výrazným technologickým faceliftom s vylepšeným motorom EcoBlue s max. výkonom 157kW (213 koní) a max. krútiacim momentom až 500 Nm, **Tourneo Custom** sa predviedlo vo verzii s mild-hybridným pohonom. Technológia mild-hybrid je založená na implementácii elektromotora s výkonom 11 kW a batérie s kapacitou 10 Ah. Maximálny krútiaci moment, ktorý Tourneo Custom ponúkne, je až 415 Nm vo verzii s max. výkonom 185 koní! [GALLERY id=30243] ### Transit – ten istý a predsa nový Pohotovostná hmotnosť nového Fordu Transit je konvenčné dve tony, pričom celková hmotnosť vozidla je stanovená na 3,5 tony. Ďalšie tri a pol tony môže Transit ťahať ako príves, čím sa celková hmotnosť jazdnej súpravy ustálila na skvelých sedem ton. To znamená, že ak nepreženiete povolené zaťaženia, nový Ford Transit môžete šoférovať s vodičským oprávnením pre skupinu motorových vozidiel B. Užitočné zaťaženie vozidla navyše narástlo až o 80 kg, pretože výrobcovi sa podarilo pomocou moderných ľahkých materiálov ušetriť samotnú hmotnosť vozidla. Napríklad za vodičom a spolujazdcami už nie je plechová stena, ale kompozit, kapota je z hliníka, kilogramy sa ušetrili aj v interiéri. Lenže jeho kvalita stúpla, o čom sa aktuálne presviedčame aj my v redakčnom teste. Medzi najdôležitejšie technologické inovácie patria napríklad: nový adaptívny tempomat s technológiou aktívneho brzdenia so schopnosťou reagovať aj na chodcov a cyklistov, automatický parkovací systém Ford tretej generácie, predná kamera so 180-stupňovým záberom a mnohé ďalšie. Parkovací asistent si pritom zaslúži zvláštnu pozornosť: aby ho výrobca mohol do vozidla implementovať, zabezpečil Transitu elektrický posilňovač riadenia schopný samočinne otáčať volantom podľa aktuálnych podmienok. Vodič má teda pri parkovaní povinnosť iba preraďovať rýchlosti (spiatočka alebo jednotka) a manipulovať s pedálmi na podlahe, o točenie volantom sa stará počítač. [GALLERY id=30244] Nová verzia Transitu prišla s vylepšeným dvojlitrovým naftovým motorom EcoBlue, ktorý ponúka až sedempercentné zníženie spotreby paliva v porovnaní s predchodcom Novinkou je technológia mild-hybrid kombinovateľná s motorom 2.0 EcoBlue. Tento pohon v mestskej premávke vyprodukuje až o osem percent menej emisii CO2. K dispozícii bude aj nová 10-stupňová automatická prevodovka a voliteľné režimy jazdy už v štandardnej výbave.
*Nižšie si môžete prečítať celý text oficiálnej tlačovej správy od Summit Motors, importéra značky Ford na Slovensku* ### Nová dodávka Ford Transit zvyšuje produktivitu firiem vďaka nižšej spotrebe paliva, vyššiemu užitočnému zaťaženiu a konektivite **Nový dvojtonový Ford Transit prichádza s modernizovaným 2,0-litrovým vznetovým motorom EcoBlue, ktorý ponúka až 7-percentné zníženie spotreby paliva – t. j. nižšie prevádzkové náklady – a novú verziu s výkonom 185 koní.** * Prvá hybridná pohonná jednotka EcoBlue Hybrid v segmente využíva 48-voltovú mild hybridnú technológiu, ktorá sa podieľa na ďalšom znížení spotreby paliva o 8 percent. * Užitočné zaťaženie modelu Transit sa zvýšilo až o 80 kg, takže stúpla aj produktivita. Celková hmotnosť súpravy až 7 000 kg umožňuje ťahať príves s hmotnosťou do 3 500 kg. * K dispozícii je 10-stupňová automatická prevodovka a voliteľné režimy jazdy (v štandardnej výbave), ktoré uľahčujú jazdu. S novou sériou Limited zákazníci získajú model Transit s doteraz najvyššou výbavou. * Nový Transit Custom využíva aj výhody prepracovaného motora a pokročilých funkcií pripojenia, vrátane technológií EcoBlue Hybrid a Plug-In Hybrid. **KOLÍN NAD RÝNOM, Bratislava, 4. októbra 2019** – Spoločnosť Ford uvádza na trh najinteligentnejšiu, najefektívnejšiu, najschopnejšiu a najproduktívnejšiu 2-tonovú dodávku Transit v histórii, ktorá bola vyvinutá s cieľom pomôcť firmám prosperovať v modernom prostredí. V novom modeli Ford Transit je použitých viac ako 4 600 zmodernizovaných komponentov spolu s pokročilou technológiou pohonných jednotiek a asistenčných systémov pre vodiča. Dokáže prepraviť viac, spotrebuje menej paliva a ľahšie sa riadi a obsluhuje. Zdokonalené verzie sofistikovaných vznetových pohonných jednotiek Ford EcoBlue pomáhajú znižovať prevádzkové náklady – majú až o 7 percent nižšiu spotrebu paliva, pričom úsporu o ďalších 8 percent ponúka nová pohonná jednotka Transit EcoBlue Hybrid – prvá 48-voltová mild-hybridná technológia v segmente. Komplexný program na zníženie hmotnosti nového modelu Transit využíva počítačom podporovaný dizajn používaný v leteckom priemysle (CAD), vďaka ktorému sa užitočná hmotnosť zvýšila až o 80 kg. Okrem toho, pokročilé funkcie pripojenia vrátane novej technológie zabudovaného modemu FordPass Connect pomáhajú prevádzkovateľom maximalizovať efektivitu a využitie vozidla. Zdokonalené asistenčné technológie pre vodiča pomáhajú zaparkovať bez použitia rúk, dodržiavať rýchlostné obmedzenia a zabrániť nehodám v preplnenom mestskom prostredí alebo obmedziť ich následky. „Kultový Ford Transit opäť pozdvihuje latku, aby zvýšil produktivitu firiem. Prichádza s vyšším užitočným zaťažením, nižšou spotrebou paliva a pokročilými možnosťami pripojenia, ktoré poskytnú spoločnostiam všetkých veľkostí nástroje na to, aby mohli čo najefektívnejšie vykonávať svoju činnosť,“ povedal Michael McDonagh, hlavný konštruktér globálneho programu Transit spoločnosti Ford of Europe. „Spoločnosť Ford udáva tón v elektrifikácii a ako novinku v segmente ponúka mild-hybridné pohonné jednotky, ktoré sú ideálne na rozvoz tovaru.“ Nový Ford Transit sa už predáva v Európe a stavia na úspechu predchádzajúceho modelu, ktorý pomohol pozdvihnúť značku Transit na pozíciu lídra vo svojej kategórii v Európe aj Severnej Amerike. Rast predaja v Európe pokračoval aj v roku 2019, keď modelový rad Transit zaznamenal v druhom štvrťroku 2019 rekordný predaj 68 800 vozidiel, čo je o 2,7 % viac ako v druhom štvrťroku 2018. Spoločnosť Ford prepracovala aj vedúci model na trhu – 1-tonovú dodávku Transit Custom – ktorá dostala nový vznetový motor EcoBlue, technológie EcoBlue Hybrid a Plug-In Hybrid zaisťujúce optimálnu spotrebu paliva, spolu s pokročilými technológiami konektivity a asistencie vodičovi.
**Optimalizovaná spotreba paliva. Viac možností** Výkonný, úsporný a prepracovaný 2,0-litrový vznetový motor EcoBlue bol ešte viac optimalizovaný, takže spotreba paliva sa znížila až o 7 % podľa technických údajov spoločnosti Ford, vychádzajúcich z reálneho jazdného cyklu WLTP. Nový Transit je vybavený šesťstupňovou manuálnou prevodovkou Ford. Emisie CO2 sú na úrovni od 200 g/km a spotreba paliva od 7,6 l/100 km (podľa WLTP).* Menšiu spotrebu paliva podporuje zdokonalený systém vstrekovania paliva, ktorý využíva vyšší maximálny tlak 2 200 barov, čím sa dosahuje efektívnejšie spaľovanie. Aby sa znížilo trenie v motore, nové oceľové piesty majú v porovnaní s predchádzajúcim odliatkom z hliníka užšiu konštrukciu plášťa. Olejové čerpadlo s variabilným prietokom obmedzuje parazitné straty a prispôsobuje prietok oleja podľa požiadaviek. Ďalšie zníženie spotreby paliva sa dosiahlo zavedením elektrického posilňovača riadenia (EPAS) – po prvýkrát v prípade modelu Transit s nosnosťou 2 tony. Ďalej vďaka rozsiahlym úsporám hmotnosti, používaniu pneumatík s nízkym valivým odporom a aerodynamickým vylepšeniam. Súčasťou štandardnej výbavy v celom modelovom rade zostáva technológia automatického vypínania a štartovania motora. Nová technológia EcoGuide – prvýkrát predstavená v úžitkovom vozidle – ešte viac uľahčuje úsporu paliva pre vodičov. Táto technológia využíva systém GPS na určenie, kedy je potrebné spomaliť a preradiť prevodový stupeň – a to podľa situácie pred vozidlom a dokonca aj mimo dohľadu, ako sú napríklad križovatky, rýchlostné limity a kopce. Nový Transit rozširuje existujúci rad 2,0-litrových motorov EcoBlue s výkonom 105 koní, 130 koní a 170 koní a pridáva nový variant s výkonom 185 koní a krútiacim momentom 415 Nm. Všetky verzie profitujú z vylepšenej konštrukcie turbodúchadla, ktoré zaisťuje krútiaci moment v širšom rozsahu otáčok než doteraz. Okrem šesťstupňovej automatickej prevodovky, ktorá je dostupná pre modely s pohonom predných kolies, bude od jari 2020 pre modely Transit s pohonom zadných kolies k dispozícii aj mimoriadne úsporná a citlivá 10-stupňová automatická prevodovka Ford so systémom adaptívneho plánovania radenia, ktorý vyhodnocuje individuálne štýly jazdy a optimalizuje časovanie radenia prevodových stupňov.
**Technológia EcoBlue Hybrid ako novinka v kategórii** Pre modely Transit s pohonom predných a zadných kolies je v ponuke inovatívna technológia EcoBlue Hybrid so 48-voltovou mild-hybridnou pohonnou jednotkou, čo v porovnaní s ekvivalentným 2,0-litrovým vznetovým motorom EcoBlue prináša zníženie priemernej spotreby paliva o 3 % (podľa analýzy WLTP). Ak jazdné podmienky umožňujú maximálnu rekuperáciu energie, je možné dosiahnuť úsporu až 8 percent. Modely Transit EcoBlue Hybrid boli špeciálne vyvinuté tak, aby mali maximálnu energetickú účinnosť. Sú vybavené integrovaným štartérom/generátorom poháňaným remeňom, ktorý nahrádza štandardný alternátor a umožňuje rekuperáciu a uskladnenie energie. Počas spomaľovania vozidla sa nabíja 48-voltový lítiovo-iónový akumulátor chladený vzduchom. Uložená energia sa používa na zvýšenie krútiaceho momentu motora pri normálnej jazde a zrýchľovaní, ako aj na chod elektrického príslušenstva vozidla.
**Menšia hmotnosť, väčšie užitočné zaťaženie ** Nový Ford Transit má vďaka komplexnému programu na optimalizáciu hmotnosti vozidla vyššie užitočné zaťaženie a dosahuje vyššiu produktivitu. Zároveň umožňuje využívať výhody najnovších bezpečnostných systémov a asistenčných technológií pre vodiča. Zníženie hmotnosti sa dosiahlo využitím prístupu „marginálneho profitu“, pričom sa optimalizovala hmotnosť, pevnosť a trvanlivosť komponentov pomocou softvéru CAD používaného v leteckom priemysle. Napríklad nový Transit 350 GVM s pohonom zadných kolies, model L3 H2, je až o 80 kg ľahší ako porovnateľný predchádzajúci model a ekvivalentná dodávka s pohonom predných kolies je ľahšia až o 48 kg. Čisté užitočné zaťaženie sa pre modely s hmotnosťou 3,5 tony pohybuje v rozmedzí až do 1 418 kg.
Ľahká hliníková kapota nového modelu Transit ušetrí 5,4 kg v porovnaní s oceľovým ekvivalentom bez straty pevnosti, zatiaľ čo veľká úspora 14,7 kg sa dosiahla prepracovaním zadnej nápravy v modeli s pohonom zadných kolies. Nová, ľahká kompozitná priečka s vysokou pevnosťou ušetrí v porovnaní s oceľovým ekvivalentom 4,4 kg. Oceľové disky kolies nového modelu Transit sa vyrábajú aj pomocou techniky odstredivého liatia, pri ktorej sa dosahuje väčšia pevnosť pri použití menšieho množstva kovu. Tento prístup sa prejavil v celkovej úspore 5,5 kg pri piatich diskoch kolies, vrátane rezervného. „Užitočné zaťaženie je rozhodujúce pre produktivitu pri podnikaní. Nižšia hmotnosť sa prejavuje aj v nižšej spotrebe paliva a nižších emisiách CO2, takže prioritou každého v tíme Ford Transit bolo dosiahnuť cieľ v podobe zníženia hmotnosti a zároveň zachovať pevnosť a trvanlivosť,“ povedal McDonagh. **Riadenie podnikania** Kultivované jazdné charakteristiky modelu Transit sa podobajú osobným vozidlám. Zdokonaľuje ich technológia EPAS, ktorá tiež pomáha znižovať únavu vodiča zavedením väčšej asistencie pri parkovaní a manévrovaní, pričom umožňuje využívať rôzne technológie vrátane aktívneho parkovacieho asistenta a pomocníka pre zachovanie stopy v jazdnom pruhu. Vodiči modelu Transit si budú môcť po prvýkrát vybrať z voliteľných režimov jazdy, a prispôsobiť tak jazdu aktuálnym podmienkam: Všetky pohonné jednotky sú vybavené režimom Normal a Eco. Modely s pohonom zadných a všetkých kolies okrem toho využívajú režim Slippery (klzká vozovka), ktorý zvyšuje priľnavosť na povrchoch ako ľad a sneh. Verzie s pohonom všetkých kolies sú vybavené režimom Mud/Rut (bahno/koľaje). Modely s pohonom zadných kolies s automatickou prevodovkou ponúkajú režim Tow/Haul (ťahanie/vyťahovanie), ktorý zabezpečuje hladký prísun výkonu pri ťahaní veľkých prívesov. Zlepšili sa aj schopnosti ťahania modelu Transit. Celková hmotnosť súpravy až 7 000 kg umožňuje ťahať príves hmotnosťou do 3 500 kg pre verzie 350 GVM s pohonom zadných kolies s výkonom 170 koní a 185 koní, ktoré majú stály prevod 4,1 : 1. Model obsahuje aj komplexnú škálu voliteľných pokročilých asistenčných technológií, ktoré znižujú stres a únavu, a pomáhajú predchádzať nehodám alebo zmierňovať ich následky: * systém sledovania mŕtveho uhla so systémom na ťahanie prívesu, ktorý má rozšírenú oblasť mŕtveho uhla, pokrýva vozidlo a príves s dĺžkou do 10 metrov, * inteligentný adaptívny tempomat, ktorý kombinuje funkcie systému rozpoznávania dopravných značiek a adaptívneho tempomatu, aby vodič neprekročil obmedzenie rýchlosti, * pokročilý systém pre zachovanie stopy v jazdnom pruhu, * prednárazový bezpečnostný systém s detekciou chodcov teraz dokáže zaznamenať aj chodcov v noci po ich osvetlení svetlometmi vozidla. Medzi nové voliteľné funkcie, ktoré môžu pomôcť obmedziť stres vodiča a zabrániť zrážkam pri manévrovaní a parkovaní v preplnenom komerčnom a mestskom prostredí, patria: * predná kamera a zadná širokouhlá kamera, ktoré vodičom pomáhajú pri zaznamenávaní protiidúcich vozidiel pri cúvaní z úzkeho parkovacieho miesta, na rušných cestách alebo pri cúvaní, * hore umiestnená spätná kamera, ktorá zaisťuje lepší prehľad pri cúvaní, najmä s otvorenými dverami, * parkovací asistent s vylepšenými dodatočnými bočnými senzormi, * aktívny parkovací asistent, ktorý pomáha vodičom nájsť vhodné parkovacie miesta a autonómne zaparkovať pozdĺžne alebo kolmo k ostatným vozidlám, * asistent pri vychádzaní z parkovacieho miesta pomáha vodičovi pri vychádzaní z pozdĺžneho parkovacieho miesta, * systém upozornenia na križujúce vozidlá varuje vodiča pri cúvaní z parkovacieho miesta pred vozidlami, ktoré môžu o chvíľu križovať jeho dráhu. Okrem toho, voliteľný a výkonný LED reflektor v hornej časti umožňuje pracovať za modelom Transit za podmienok zníženej viditeľnosti. Nové elektricky ovládané bočné dvere, dostupné od jari 2020, zaistia jednoduchú manipuláciu pri nakladaní alebo vykladaní tovaru. Voliteľný systém Ford MyKey umožňuje správcom vozidlového parku naprogramovať kľúč tak, aby sa obmedzila rýchlosť jazdy, hlasitosť rádia a natrvalo sa zapli aktívne bezpečnostné prvky.
**Okamžite rozpoznateľný exteriér. Praktický, úplne nový interiér** Výrazný, prehľadný, jednoducho udržiavateľný exteriér nového modelu Ford Transit sa vyznačuje vyššou, priebojnejšou mriežkou chladiča s tromi lištami a prepracovanou dolnou časťou. Predné panely a nárazník majú nový profil kvôli lepšej aerodynamike. Modely s vysokou výbavou sú vybavené výkonnými bi-xenónovými svetlometmi a novými LED dennými svetlami s výrazným svetelným podpisom charakteristickým pre modelový rad Transit. V súlade s posledným modelom Transit Custom získal nový Transit úplne nový dizajn interiéru s prepracovaným štýlom, praktickými vlastnosťami a komfortom pre vodiča. Na prístrojovej doske sú teraz ďalšie praktické prvky pre vodičov, ktorí kabínu využívajú ako mobilnú kanceláriu, vrátane výrazne zdokonaleného úložného priestoru s tromi otvorenými schránkami vo vrchnej časti. Nová dokovacia stanica v modeloch z nižších sérií umožňuje vodičom upevniť mobilné telefóny aj väčšie tablety. Odolné nové textílie sedadiel boli podrobené najnáročnejším testom odierania, aké spoločnosť Ford doteraz vykonávala. Nová konštrukcia sedadiel ešte viac zvyšuje pohodlie, pretože využíva upravenú penovú výplň a geometriu pre optimalizovanú podporu. Zákazníci modelu Transit si naďalej môžu vybrať z obrovskej škály vyše 450 základných variantov. K dispozícii sú modely s pohonom predných kolies, zadných kolies a všetkých kolies, celý rad karosérií a podvozkov vrátane nedávno predstaveného podvozka Skeletal s nízkou výškou. Zákazníci si môžu okrem manuálnej klimatizácie, bi-xenónových svetlometov a systému komunikácie a zábavy SYNC 3 s 8-palcovou dotykovou obrazovkou zvoliť aj novú verziu s vysokou výbavou Limited s predným nárazníkom vo farbe karosérie a 16-palcovými zliatinovými diskami kolies. **Nový Transit Custom – zdokonalené pohonné jednotky a technológie** Zdokonalený nový Ford Transit Custom je teraz k dispozícii v celej Európe a prináša významné aktualizácie, ktoré zdieľa s väčším, novým modelom Ford Transit. Medzi vylepšenia navrhnuté s cieľom zvýšiť výkon a znížiť prevádzkové náklady patrí prepracovaný 2,0-litrový vznetový motor Ford EcoBlue vrátane výkonnejšieho variantu s výkonom 185 koní. Transit Custom je teraz v ponuke s novinkou v segmente – s pohonnou jednotkou EcoBlue Hybrid, ktorá prichádza s ďalšími zdokonaleniami v oblasti spotreby paliva. Emisie CO2 modelu Transit Custom sú na úrovni od 175 g/km a spotreba paliva od 6,7 l/100 km (podľa WLTP). Spolu s novou technológiou zabudovaného modemu FordPass Connect sú dostupné aj voliteľné asistenčné funkcie pre vodiča, ktoré sú prvýkrát v ponuke pre majiteľov a prevádzkovateľov modelu Transit: * systém monitorovania mŕtveho uhla so systémom na ťahanie prívesu, * adaptívny tempomat s inteligentným obmedzovačom rýchlosti, * pomocník pre zachovanie stopy v jazdnom pruhu, * aktívny parkovací asistent, * prednárazový bezpečnostný systém s funkciou rozpoznávania chodcov. Koncom roka 2019 sa modelový rad Transit Custom rozšíri o nový inovatívny model s **plug-in hybridným pohonom**, ktorý umožní jazdiť s nulovými emisiami v centrách miest a pritom jazdiť aj na dlhšie vzdialenosti bez obáv o nedostatočný dojazd.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia