Prvá jazda na Subaru XV e-Boxer: Nech to elektrina tlačí!
Elektrifikácia sa v Subaru netýka iba modelu Forester. Hybridný pohon dostane aj kompaktné XV, ktoré momentálne intenzívne ťahá predaje značky. Že by práve elektrifikácia priniesla náhradu za chýbajúci naftový motor?
Vydané Text: Erik Stríž
V prípade hybridu sú to aj informácie o aktuálnych tokoch energie, rozdelení pohonu na jednotlivé kolesá či informácia o momentálnom nastavení klimatizácie. Všetko, čo potrebujete mať podchvíľou pod kontrolou.
Pokiaľ hovoríme o novom hybridnom pohone, tak musíme povedať, že elektromotor slúži predovšetkým na pomoc 2-litrovému benzínovému motoru. Dokáže poháňať auto aj sám, no účinnejší je v spolupráci so spaľovacím motorom. To znamená zníženie spotreby pri rozbiehaní sa v meste, pri zrýchľovaní, ako aj pri jazde v teréne.
Zvlášť v terénnom režime XMode pocítite, že motor sa zrazu oveľa menej namáha so zdolávaním prekážok. A to sú momenty, keď sa spolupráca motorov prejavuje na znižovaní spotreby.
Subaru XV využíva **prevodovku s plynulou zmenou prevodov** a ak niečo dokáže očarujúco, tak je to predovšetkým odpich z miesta.
Prvotné zrýchlenie je také, že pritlačí do sedadla a vy si premietnete všetky tie rely preteky, v ktorých bolo Subaru neporaziteľným hrdinom. Potom však príde bežný život v plynulej doprave a vy sa vrátite naspäť do reality pribrzdenej emisnými predpismi. No napriek tomu **dokáže Subaru XV chytiť za srdce**.
Kedy? **Choďte s ním do terénu**. Alebo stačí, keď nasneží a prituhne. Vtedy oceníte jeho **stály pohon všetkých štyroch kolies**, ktorý si dokáže veľmi účinne poradiť s mnohými nástrahami. My sme ho preháňali po lesných cestách s hlineným aj pieskovým podkladom, po trati, na ktorej auto muselo zdolávať kamene a skaly či prudké stúpania a bočné náklony. A v žiadnom momente sa nezľaklo. Či už pretočením kolies, neistým záberom, alebo vŕzganím karosérie.
Zvlášť **tuhosť vozidla si zaslúži špeciálnu zmienku**. S niečím takým sa bežne nestretávame.
Hybridné Subaru XV v nás vzbudilo záujem aj z ďalšieho hľadiska. Síce píše priemernú spotrebu podľa WLTP 7,9 l/100 km, ale už sa nám viackrát stalo, že bola **prekvapujúco nadhodnotená**.
Preto sme zvedaví, ako sa bude auto správať v reálnej premávke, zvlášť, keď by k nám malo prísť niekedy na začiatku budúceho roka. Čiže v čase mokra, snehu a náročných podmienok. **Ideálnych pre Subaru**.
*- es*
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia