Toyota predstavila krásny sedan, na Slovensku sa však nemôže predávať. Dôvod vás prekvapí:
Predchádzajúcu generáciu modelu Mirai by sme mohli objektívne označiť za škaredé káčatko. **Napriek tomu však išlo o prvý sériovo predávaný model značky, ktorý k pohonu využíval palivové články na vodík.** S predstavením prvej generácie tak automobilka vydala do sveta signál, že budúcnosť vidí aj v tomto riešení, ktoré mnohí experti považujú za dlhodobo udržateľnejšie a ekologickejšie než klasické… Prečítať celé
Vydané Text: Peter Orosz
Každopádne, vráťme sa k samotnému autu. Na obrázkoch môžete vidieť úplne novú generáciu, ktorá vyzerá oveľa atraktívnejšie než v minulosti. Vzhľad by sme dokonca mohli označiť za športový a v určitých detailoch sa až nápadne podobá na Kiu Stinger. **Vonkajšími rozmermi 4975 x 1885 x 1470 mm môžeme novinku zaradiť k veľkým sedanom,** fanúšikov športovej jazdy nepochybne poteší aj prítomnosť pohonu zadných kolies. Interiér už má bližšie k Lexusom, a to vzhľadom aj použitými materiálmi. Masívne displeje okupujúce podstatnú časť palubnej dosky už nemusia sadnúť každému, podľa nás mohla byť Toyota pri návrhu vnútornej časti o niečo menej extravagantná.
Podrobnosti o pohone zatiaľ nepoznáme, všetko by sme sa mali dozvedieť v najbližších mesiacoch. **Samotný dojazd na jednu nádrž by mal stúpnuť na zhruba 700 kilometrov,** pričom do predaja sa Mirai dostane v priebehu budúceho roka.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!