Toyota predstavila krásny sedan, na Slovensku sa však nemôže predávať. Dôvod vás prekvapí:

Predchádzajúcu generáciu modelu Mirai by sme mohli objektívne označiť za škaredé káčatko. **Napriek tomu však išlo o prvý sériovo predávaný model značky, ktorý k pohonu využíval palivové články na vodík.** S predstavením prvej generácie tak automobilka vydala do sveta signál, že budúcnosť vidí aj v tomto riešení, ktoré mnohí experti považujú za dlhodobo udržateľnejšie a ekologickejšie než klasické… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Predchádzajúcu generáciu modelu Mirai by sme mohli objektívne označiť za škaredé káčatko. **Napriek tomu však išlo o prvý sériovo predávaný model značky, ktorý k pohonu využíval palivové články na vodík.** S predstavením prvej generácie tak automobilka vydala do sveta signál, že budúcnosť vidí aj v tomto riešení, ktoré mnohí experti považujú za dlhodobo udržateľnejšie a ekologickejšie než klasické elektromobily s akumulátorom. **Na Slovensku sa však Mirai nepredával, a to z jednoduchého dôvodu. Nemáme totiž ani jednu čerpaciu stanicu na vodík.** Táto situácia je pritom o to vtipnejšia, že s vodíkovými automobilmi ráta dokonca aj nedávno schválená dotácia na nákup ekologických áut. Už sa musíme našich chlebodarcov len opýtať, kde si máme autá na vodík tankovať? Najbližšie čerpacie stanice nájdete až v susednom Rakúsku, pomerne rozšírené sú potom napríklad v Nemecku.
Každopádne, vráťme sa k samotnému autu. Na obrázkoch môžete vidieť úplne novú generáciu, ktorá vyzerá oveľa atraktívnejšie než v minulosti. Vzhľad by sme dokonca mohli označiť za športový a v určitých detailoch sa až nápadne podobá na Kiu Stinger. **Vonkajšími rozmermi 4975 x 1885 x 1470 mm môžeme novinku zaradiť k veľkým sedanom,** fanúšikov športovej jazdy nepochybne poteší aj prítomnosť pohonu zadných kolies. Interiér už má bližšie k Lexusom, a to vzhľadom aj použitými materiálmi. Masívne displeje okupujúce podstatnú časť palubnej dosky už nemusia sadnúť každému, podľa nás mohla byť Toyota pri návrhu vnútornej časti o niečo menej extravagantná. Podrobnosti o pohone zatiaľ nepoznáme, všetko by sme sa mali dozvedieť v najbližších mesiacoch. **Samotný dojazd na jednu nádrž by mal stúpnuť na zhruba 700 kilometrov,** pričom do predaja sa Mirai dostane v priebehu budúceho roka.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!