Zvyčajne sa do správ dostávajú informácie o predajoch áut ako takých, ale pre bežného zákazníka je dôležité vedieť aj to, pre aké autá sa rozhodujú „obyčajní Slováci“, teda súkromné osoby. V tomto ohľade na Slovensku opäť víťazí značka Hyundai.
Rozhodovanie sa o kúpe nového auta môže byť vskutku náročnou úlohou. Na trhu sú doslova desiatky automobiliek, ktoré sa snažia získať priazeň potencionálnych zákazníkov prostredníctvom reklamy v televízii, na internete a v časopisoch, ale aj pomocou účasti na autosalónoch, rôznych výstavách či cez zážitkové akcie.
Pre bežného človeka je však stále najpodstatnejšou trojicou faktorov **cena**, **dizajn** a **výbava**. Cena je na úplne prvom mieste, pretože nikto nechce platiť viac ako je nevyhnutné, okrem je rozpočet zvyčajne presne limitovaný. V takomto prípade sú veľmi silným argumentom ku kúpe tej či inej značky auta rôzne predajné akcie, bonusy, zvýhodnenia a platí, že čím viac ich predajcovia ponúknu, tým väčšiu šancu osloviť zákazníka majú.
Dizajn je na druhom mieste, pretože ten vytvára spoločenskú hodnotu automobilu a teda sa podieľa na tvorbe imidžu jeho majiteľa.
Proces rozhodovania sa o kúpe nového auta teda nie je jednoduchou záležitosťou a preto si automobilky cenia každý trhový úspech. S jedným sa najnovšie pochválila automobilka Hyundai, ktorej sa opakovane podarilo postaviť na piedestál najobľubenejšej automobilky Slovákov – a to bez preháňania. Čísla totiž dokazujú, že súkromní zákazníci, opäť ich nazvime obyčajnými Slovákmi, si vyberajú na prvom mieste práve vozidlá tejto pôvodom juhokórejskej značky.
**Úspechy značky Hyundai na Slovensku v skratke**
* Hyundai sa za prvých deväť mesiacov roka 2019 stal s 3 593 registrovanými vozidlami najpredávanejšou značkou u súkromných zákazníkov na Slovensku
* V kategórii osobných vozidiel (M1) je dvojkou so 6 653 registrovanými autami, trhovým podielom 8,7% a medziročným nárastom o 16%
* Celkovo (M1 + N1) je Hyundai so 6 665 registrovanými vozidlami 3. najúspešnejšou značkou, keď medziročne zaznamenal rast až 15%
* **Najpredávanejším vozidlom Hyundai je i30**, ktorý ovládol segment C1 s 2 659 registrovanými kusmi
*(zdroj: tlačová správa Hyundai)*
Značke Hyundai gratulujeme.
AUTOVINY.SK » Aktuality » Najnovšie štatistiky ukázali, aké autá kupujú súkromní zákazníci na Slovensku
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk