Slovenský cenník Renaultu Clio šokuje! Za menej ako 10 000 € dostanete Full LED svetlomety, tempomat či elektrické okná.

**Viacerí očakávali, že nové Clio bude patriť k najdrahším autám svojho segmentu.** Prináša totiž moderné technológie, výborné jazdné vlastnosti, nové motory a kvalitu spracovania, za ktorú by sa nemuseli hanbiť ani autá kompaktnej triedy. Nehovoriac o drahých bezpečnostných systémoch, ktoré musia byť podľa poslednej európskej legislatívy nainštalované v každej novej generácii vozidiel. Napriek tomu sa nenaplnili… Prečítať celé
Vydané  Text: 
**Viacerí očakávali, že nové Clio bude patriť k najdrahším autám svojho segmentu.** Prináša totiž moderné technológie, výborné jazdné vlastnosti, nové motory a kvalitu spracovania, za ktorú by sa nemuseli hanbiť ani autá kompaktnej triedy. Nehovoriac o drahých bezpečnostných systémoch, ktoré musia byť podľa poslednej európskej legislatívy nainštalované v každej novej generácii vozidiel.
Napriek tomu sa nenaplnili naše najhoršie očakávania a úplne nový Renault Clio dnes kúpite za menej než 10 000 eur. Nejde pritom o úplne holé auto. **Štandardná výbava ponúka napríklad Full LED svetlomety, spomínané asistenčné a bezpečnostné systémy vrátane núdzového volania, centrálne zamykanie, tempomat či armádu airbagov.** Za rozumný príplatok 800 € navyše dostanete audiosystém s manuálnou klimatizáciou. A vieme si bez väčších problémov predstaviť množstvo ľudí, ktorým bude táto konfigurácia bohato stačiť. Staršiu generáciu navyše poteší aj základný atmosférický motor, ktorý skromným výkonom 48 kW (65 k) síce neposkytne adrenalínové zážitky, no budúcim majiteľom dodá istotu nízkych servisných nákladov.
**Mladá generácia by však mala svoju pozornosť sústrediť na litrový trojvalec TCe100 s výkonom 74 kW.** Ten nahrádza populárnu jednotku 0.9 TCe, pričom si ponecháva všetky vlastnosti v podobe nepriameho vstrekovania paliva či jednoduchej konštrukcie, ktoré mali za následok ukážkovú spoľahlivosť a trvácnosť. Nový agregát je pritom dostupný už od druhého výbavového stupňa (ZEN 12 350 €), ktorý okrem krajšieho vzhľadu a lepších materiálov v interiéri ponúka aj displej so zrkadlením mobilného telefónu. Vyššie stupne už sú vyslovene dizajnové a ide najmä o kolesá, veľkosť displeja či farebné prevedenia. **Možným lákadlom na prestup do najvyššej výbavy môže byť motor 1.3 TCe s výkonom až 96 kW (130 k), známy napríklad z modelu Megane.** Pokiaľ dochádzate za prácou do vedľajšieho mesta, zaujímavou motorizáciou nepochybne bude aj vznetový štvorvalec 1.5 Blue dCi s udávanou spotrebou len 3,2 litra/100 km. [CENNÍK RENAULTU CLIO TU](https://www.renault.sk/content/dam/Renault/SK/PDF/pricelists/new-clio-price.pdf) –KONIEC ČLÁNKU–




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia