Toto je 5 najčastejších porúch v nových autách. Kúpa nového nemusí nutne znamenať istotu spoľahlivosti
Napriek enormnému úsiliu automobiliek predávať spoľahlivé autá sa ani tie najnovšie nevyhýbajú poruchám. Inak to ani nejde, automobil je predsa nesmierne komplikovaný stroj pozostávajúci z tisícov komponentov. Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
Vydané Text: Erik Stríž
Doteraz sa emisné normy zaoberali predovšetkým tým, čo vychádza z výfukového potrubia. S Euro 7 sa to však pravdepodobne zmení.
Štyri percentá motoristov uviedlo, že majú skúsenosť s poruchou navigačného systému. Nie je to niečo, čo by ohrozovalo bezpečnosť, ale nahnevá to predovšetkým s ohľadom na fakt, že za navigáciu v aute sa obyčajne priplácajú stovky eur.
Častým neduhom moderných áut je tiež náchylnosť na poruchy elektroniky ako takej. Nejedná sa pritom iba o softvérové zlyhania, ale aj také, ktoré znefunkčnia elektroniku mechanicky. Ide napríklad o rôzne senzory, spínače a snímače, o nekorektné spustenie niektorých funkcií (napr. cúvacej kamery) a podobne.
### 3. Batéria a „energy management“
Mohlo by sa zdať, že problém s batériou majú výhradne staršie autá, lenže prax nám odhaľuje aj súvislosť s úplne novými autami. Tri percentá motoristov sa sťažovalo na nedostatok energie v batérii alebo jej úplne vyčerpanie. Je potrebné uvedomiť si, že v tomto prípade zohráva veľkú úlohu samotný vodič a jeho šoférsky životný štýl. Ak vodič často jazdí krátke vzdialenosti a využíva systém Auto Štart/Stop, vyčerpávanie batérie bude prevyšovať nad jej dobíjaním alternátorom.
### 4. Brzdový systém
Zhodné tri percentá motoristov majú po krátkej dobe používania nového auta problémy s brzdovým systémom. Jedná sa o mechanické časti bŕzd, teda platničky a kotúče, eventuálne problémy s ručnou brzdou. Prejavy problémov sú očividné: pomalšia akcelerácia v dôsledku zovretých bŕzd, menej výrazný brzdný účinok, „mäkké“ brzdy, nepríjemné zvuky počas jazdy aj bez brzdenia.
### 5. Tlmiče a celkovo komponenty náprav
Mnohí si povedia, že vzhľadom na nízku kvalitu našich ciest bude lepšie vybrať si off-road alebo SUV v domnení, že ich nápravy vydržia viac. Je to nesprávne uvažovanie, pretože podstatou off-roadu nie je odolnosť pred výmolmi a dierami na ceste, ale schopnosť prechádzať terénom v nízkej rýchlosti.
Do servisov preto mieria v rovnakej miere crossovery a esúvečka, tak aj sedany, hatchbacky, liftbacky a kombi. Opotrebenie jednotlivých dielov nápravy by nemalo byť po troch rokoch tak výrazné, aby si vyžadovalo výmeny, ale tri percentá majiteľov nových áut sa sťažovalo práve na problémy s podvozkom. Nápravy vozidla a celkovo podvozok sú komplikovaný elektromechanický systém a nekvalitné cesty vedia privodiť technické problémy skôr, ako padne záruka nového auta.
Magazín, Nové Auto, Poradňa, Poruchovosť Nových Áut, Poruchy, Poruchy Nových Áut, Prieskum, Servis, Str, Štúdia, Výskum
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia