Aké technológie ukrýva Citroën C5 Aircross? Vyskúšali sme jeho multimediálny systém!

Aktuálne najväčšie SUV v ponuke francúzskej automobilky Citroën C5 oslovuje najmä dizajnom, tentoraz sme sa pozreli na možnosti konektivity, audiosystému a navigácie.
Vydané  Text: 
S heslom Comfort Class SUV môžeme vzhľadom na naše skúsenosti s týmto autom súhlasiť, pointou nášho testu však bude užívateľské rozhranie. **Francúzi v tomto prípade stavili na maximálnu digitalizáciu a nechystajú sa z nej upustiť.** Reálne to znamená, že sa s klasickými ovládačmi prakticky nestretnete a naprázdno vyjdete aj so zbierkou CD nosičov a DVD.
To všetko je už však minulosťou a Citroën to vie, preto sa snažia staviť na digitálnu dobu. Príkladom je ConnectedCAM Citroën, ktorý vám umožňuje robiť zábery za jazdy, prípadne aj na parkovisku či na mieste s dobrým výhľadom a zdieľať to prostredníctvom aplikácie na sociálnych sieťach. A to je presne to, čo moderný a najmä mladý vodič potrebuje. **Navyše veľký osempalcový ovládací dotykový displej patrí do základného vybavenia, a tak sa na niektoré funkcie môžu vodiči tešiť bez toho, aby si za to museli priplácať.** Schopnosť zrkadlenia telefónu je však k dispozícii od verzie Feel, ak si chcete túto funkciu priplatiť, zatíte si 300 eur.
Takisto sú USB výstupy v základnom vyhotovení, tu však vyslovujeme kritiku smerom k ich počtu. Kým inde sú štandardom štyri výstupy, tu ich dostanete iba dva, ku cti Citroënu však slúži to, že ich nájdete vpredu aj vzadu. **Apple Carplay funguje bezchybne a v podstate vám poskytne asi najaktuálnejšiu navigáciu.** Príplatok za vstavaný navigačný systém predstavuje 1 200 až 300 eur, v závislosti od úrovne vybavenia. Najvyšší stupeň má aj internú pamäť s kapacitou 8 GB.
Posledným odporúčaným príplatkom je CITROËN Connect Box. Ten zahŕňa lokalizovanú asistenciu, ktorá v prípade nehody automatický privolá pomoc, prípadne vás spojí s centrálnym pultom asistenčnej služby. **Využíva na to vstavaný mikrofón, reproduktor a súčasťou systému je aj karta SIM.** Za tento bezpečnostný prvok zaplatíte 350 eur.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!