Páči sa vám predstava o novom silnom benzínovom Peugeote 208 GTi? Ten súčasný disponuje motorom s max. výkonom symbolických 208 koní a akceleráciou z nuly na 100 km/h za 6,5 sekundy. 1,6-litrový THP totiž poháňa auto s hmotnosťou iba 1 160 kg!
Po zmene vizáže sa ale dvestoosmička už verzie GTi s benzínovým pohonom nedočká, nahradí ju plne elektrická verzia. Teda čakajme elektrický hothatch.
Francúzske vedenie značky Peugeot nemá záujem umiestniť na výkonný variant modelu 208 logo GTi z jednoznačného dôvodu. Ak má byť pohon elektrický, nebude už zachovávať pôvodný odkaz sub-značky GTi.
Je to pochopiteľné, pretože použiť GTi na elektromobile by bolo rovné použitiu slova Turbo pri výlučne elektrickom aute. Mimochodom, medzičasom to spravilo Porsche a vyslúžilo si za to [spŕšku internetovej kritiky](https://www.autoviny.sk/novinky/120108/preco-je-porsche-taycan-tak-vynimocny-a-preco-dostal-privlastok-turbo-ked-ziadne-nema), vrátane sarkastického tweetu priamo od „[boha elektromobilov](https://www.autoviny.sk/novinky/120108/preco-je-porsche-taycan-tak-vynimocny-a-preco-dostal-privlastok-turbo-ked-ziadne-nema)“ Elona Muska.
Značka však náhradu za GTi má. Volá sa Peugeot Sports Engineered a stretli sme sa s ňou už pri koncepčnom automobile 508 Peugeot Sports Engineered Concept predstaveným na tohtoročnom ženevskom autosalóne.
Podľa vedenia značky má byť budúcnosťou jej výkonných modelov práve Peugeot Sports Engineered.
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk