KIA vylepšila ponuku techniky i motorov pre Ceed! Už aj tá najlacnejšia dostane 1,0 T-GDi!

Aj keď oficiálne nejde o modernizáciu, Kia Ceed dostane nové prvky výbavy, ktoré automobilka nedávno predstavila v modeli XCeed. Ide predovšetkým o nový digitálny prístrojový štít, ten v lepšie vybavených verziách nahradí klasické analógové prístroje. **Ďalšou novinkou je o niečo väčší stredový multimediálny displej, tentokrát s uhlopriečkou až 10,25-palca.** Jeho orientácia je horizontálna a v porovnaní s inými… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Aj keď oficiálne nejde o modernizáciu, Kia Ceed dostane nové prvky výbavy, ktoré automobilka nedávno predstavila v modeli XCeed. Ide predovšetkým o nový digitálny prístrojový štít, ten v lepšie vybavených verziách nahradí klasické analógové prístroje. **Ďalšou novinkou je o niečo väčší stredový multimediálny displej, tentokrát s uhlopriečkou až 10,25-palca.** Jeho orientácia je horizontálna a v porovnaní s inými displejmi výraznejšie nevystupuje nad palubnú dosku.
Najviac diskutovanou zmenou však nepochybne bude rozhodnutie vypustiť základný atmosférický štvorvalec 1.4 MPI z ponuky. **Ten sa pod kapotou modelu Ceed dlhodobo tešil veľkej obľube a mnohí zákazníci ho uprednostňovali najmä z dôvodu konštrukčnej jednoduchosti.** Absenciu turbodúchadla a prítomnosť štyroch valcov vítala najmä staršia generácia, ktorá novým preplňovaným motorom jednoducho nedôveruje. Po novom sa však malému trojvalcu budúci záujemcovia už nevyhnú. Môže za to najmä snaha výrobcu prispôsobiť sa prísnejším emisným limitom, ktoré začnú platiť od budúceho roka.
**Novým základným agregátom pre hatchback aj kombi tak bude jednotka s označením 1,0 T-GDi. Výkonom 73,5 kW sa podobá na atmosférický štvorvalec, avšak vďaka turbodúchadlu získate lepšiu hodnotu maximálneho krútiaceho momentu na úrovni 172 Nm.** Aj vďaka tomu nový trojvalec zrýchli na 100 km/h o takmer sekundu rýchlejšie než výbehová 1,4-ka. Priemerná spotreba by sa podľa výrobcu mala pohybovať niekde medzi 5,2 až 5,5 l/100 km.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia