Nezabudnime na skvelú Kiu Sorento! Pozrite sa jej štandardnú výbavu, zrejme vás presvedčí ku kúpe!
Kia Sorento je možno trocha na okraji aktuálneho veľkého marketingového boomu okolo SUV, pritom patrí medzi najtypickejšie modely tohto automobilového segmentu.
Vydané Text: Erik Stríž
Toto je celý zoznam prvkov výbavy GOLD, teda sériová výbava Kia Sorento:
**Interiér**
* Automatické odhmlievanie čelného skla
* Bluetooth handsfree sada
* Delené a sklopné operadlá zadných sedadiel (40:20:40)
* Diaľkové ovládanie centrálneho zamykania
* Dvojzónová automatická klimatizácia
* El. parkovacia brzda (iba pre vozidlá s AT)
* ISG (Idle Stop & Go – systém Štart & Stop)
* Kožou potiahnutý volant a hlavica riadiacej páky
* Kryt batožinového priestoru
* Samostmievajúce vnútorné spätné zrkadlo
* Tempomat s obmedzovačom rýchlosti
* Vyhrievané predné a zadné sedadlá
* Vyhrievaný volant
* Výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant
* Výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča
**Bezpečnosť**
* ABS (protiblokovací systém)
* Airbag vodiča a spolujazdca (spolujazdca s možnosťou deaktivácie)
* Aktívny asistent udržiavania v jazdnom pruhu (LKAS)
* Alarm
* Asistent pre rozpoznanie únavy vodiča (DAA)
* BAS (brzdový asistent), ESS (signalizácia v prípade núdzového brzdenia)
* Bočné airbagy predných sedadiel
* ESC (elektronický stabilizačný systém)
* HAC (asistent pre rozjazd do kopca)
* Hlavové (záclonové) airbagy
* Imobilizér
* Indikátor nezapnutých bezpečnostných pásov a predpínače bezpečnostných pásov
* ISOFIX uchytenie detských sedačiek
* Kontrola tlaku v pneumatikách (TPMS)
* Systém monitorovania dopravných značiek (SLIF)
* Systém monitorovania mŕtveho uhla (BSD)
* Systém upozorňujúci na pohyblivé prekážky pri cúvaní (RCTA)
* Trojbodové bezpečnostné pásy na všetkých sedadlách
* TSA (asistent pre stabilizáciu prívesných zariadení)
* VSM (ovládanie stability vozidla)
**Exteriér**
* Dažďový senzor
* Elektricky ovládané, vyhrievané a sklápateľné vonkajšie spätné zrkadlá s LED ukazovateľmi smeru jazdy
* Halogénové svetlomety
* Plnohodnotné rezervné koleso
* Pneumatiky 235/65 R17 + disky z ľahkej zliatiny 7.0Jx17
* Predné a zadné parkovacie senzory
* Predné hmlové svetlomety
* Predné svetlomety projektorového typu s funkciou Escort (zhasínanie s oneskorením)
* Stmavnené sklá od B-stĺpika
* Strešné lyžiny
* Svetelný senzor
* Tónované sklá S * Vonkajšie kľučky dverí chrómové
* Vonkajšie spätné zrkadlá vo farbe karosérie
**Multimédiá**
* Navigačný systém AVN 5.0 s 8″ dotykovým displejom, DAB (vrátane aktualizácie máp počas platnosti záruky na vozidlo)
* Rádio s MP3, AUX + USB vstup + ovládanie rádia na volante
* Zadná parkovacia kamera
* Zadný USB konektor
### Ako dopadla KIA SORENTO v teste auto motor a športu?
Kórejský zástupca ponúka veľký vnútorný priestor, strešné okno však uberá z miesta na hlavu. V losom teste sa na vyslovene mäkkom a hojdavom pružení nakláňa karoséria, no podvozok zostáva pokojný. Viacero tlačidiel znamená ľahký prístup k funkciám. Poteší klasické ovládanie klímy, do palubnej dosky zapracovaný displej veľmi dobre ukazuje CarPlay. Digitálny je iba rýchlomer s obrazovkou palubného počítača, zvyšok využíva analógové ukazovatele. Posuvné pohodlné zadné sedadlá nedávajú priestor na kritiku, klíma je aj pre cestujúcich v treťom rade. Sedadlo spolujazdca sa dá ovládať aj zozadu. Vzadu si elektroniku nabijete cez USB a 12 V.
Dá sa prežiť aj v treťom rade. Spoločne s kórejským konkurentom išlo o najlepšie plnohodnotné rodinné autá, ich tretí rad sedadiel dokážete využiť aj na viac ako len núdzové presuny. Aj v 7-miestnom usporiadaní zostáva čosi miesta na batožinu. Hlučnejšie sa pri jazde vysokou rýchlosťou prejavil motor. Pri brzdení na rôznych povrchoch zostalo auto veľmi stabilné, stačí drobná korekcia volantom. V slalome je auto stabilné, aj keď pod hmotnosťou sa karoséria nakláňa. Napriek tomu nebolo treba zásahy ESP. Kia je pokojný a pohodlný cestný koráb, ktorý cez nerovnosti prepláva bez povšimnutia. Slušná ovládateľnosť, aj keď riadenie nemá veľkú spätnú väzbu. Do zákrut vchádza isto, zrýchľuje pružne a napriek náklonom karosérie je podvozok istý. V teréne Kiu limituje nižšia svetlá výška a v blate letné cestné pneumatiky, inak zvláda ľahší terénny okruh s ostrejšími stúpaniami bez problémov až na mierne vŕzganie okolo strešného okna. Asistent pri zjazde z kopca zasahuje až pri relatívne vyššej rýchlosti.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia