Kombi pre rýchlych oteckov? Toto je náš špeciálny výber tých najzaujímavejších na trhu.

Máte radi rýchle a praktické autá, ktoré na ulici veľmi nekričia? Pozrite si náš výber šiestich diskrétnych áut s nečakaným výkonom pod kapotou a veľkou dierou v kufri.
Vydané  Text: 

1. Alpina B3 BiTurbo Touring

Uznávame, že Alpina rozhodne nepatrí do kategórie cenovo dostupných áut. Ak si však odmyslíme raketovú cenovku, zvyšok auta je dokonale zosúladený s požiadavkami o nenápadnom kombi. Alpina B3 ponúka pod svojou kapotou šesťvalcový trojliter s výkonom 340 kW (455 k) a maximálnym krútiacim momentom až 700 Nm.
Tvorcovia použili nové pružiny Eibach, tučnejšie stabilizátory a celkovo prekalibrovali adaptívny podvozok. Alpina dostala okrem iného tiež predné brzdové kotúče s priemerom 395 mm v spojení s štvorpiestikovými (modro lakovanými) strmeňmi, zatiaľ čo zadné kotúče majú priemer 345 mm. Pochopiteľne nechýbajú ani decentné úpravy aerodynamiky pomáhajúce redukovať vztlak, respektíve vylepšovať prítlak na prednej aj zadnej náprave.

2. Mercedes-AMG E53 T

Nie všetky nové AMG-čka vyzerajú ako z továrne na stíhačky. Dôkazom je aj táto praktická E53-ka, ktorá je voľným okom takmer nerozoznateľná od obyčajnej verzie. Za decentnou prednou maskou sa však skrýva ďalší trojlitrový šesťvalec s mild hybridným pomocníkom, vďaka ktorému sa môžete pripraviť na 325 kW (435 k) kombinovaného výkonu a 520 Nm krútiaceho momentu. Stopky merajúce čas zrýchlenia z 0-100 km/h sa pritom zastavia už po 4,5 sekundách. Vážne potrebujete viac?

3. Skoda Superb 2.0 TSI Kombi

Nesmejte sa, toto myslíme smrteľne vážne. Napriek tomu, že model Superb automobilka neponúka v ostrej verzii RS, toto kombi pokorí stovku už za 5,7 sekundy. A to nie je vôbec zlá hodnota na auto, ktoré stojí len zlomok ceny vyššie predstavených modelov. Samozrejme, na zvuk šesťvalca či osemvalca musíte v tomto prípade zabudnúť, pod kapotou totiž pracuje dobre známe TSI s objemom 2.0 litra a maximálnym výkonom 202 kW (272 koní). Mnohých tiež určite poteší pohon všetkých štyroch kolies či rozumná spotreba do 7 l/100 km (pri normálnom jazdení).

4. SEAT Leon Cupra ST

Ak považujete Supreb za zbytočne veľký a ocenili by ste skôr kompaktnejšie rozmery do mesta a na okresky, tak v tom prípade máme pre vás pripravený ostrý Leon ST. Nedajte sa však oklamať, napriek malým rozmerom má SEAT pod kapotou ukrytých až 216 kW (290 k), ktoré sa kombinujú s DSG prevodovkou a pohonom všetkých štyroch kolies. S týmto to môžete na ceste rozbaliť za každého počasia.

5. Jaguar XF Sportbrake 30d V6 AWD

Mysleli sme aj na tých, ktorým nemecké autá jednoducho nevoňajú. Pre vášnivých šoférov so svojráznym vkusom tu máme anglický Jaguar XF vo verzii Sportbrake. Šesťvalec, 4×4 a automat sú v tejto triede už samozrejmosťou. Napriek výkonu 223 kW (300 k) poskytne svojmu majiteľovi relatívne slabé zrýchlenie z 0-100 km/h za 6,6 sekundy. Môže za to najmä vyššia hmotnosť konštrukcie aj samotného agregátu.

6. Volvo V60 T8 Polestar

Ak sme sa vám ani so sympatickým Jaguarom netrafili do vkusu, ďalším potenciálnym vozidlom pre vás môže byť praktické Volvo V60 s hybridným pohonom označovaným ako Twin-engine. Neprekrúcajte oči, tento hybrid má v zálohe 291 kW (391 k) výkonu a veľmi slušných 640 Nm krútiaceho momentu. Ak by sme mali na niečo frflať, tak je to prítomnosť len štvorvalcovej pohonnej jednotky so skromným objemom 1 969 cm3. Väčších agregátov sa však v moderných Volvách už asi nedočkáme a čoskoro ich kompletne vytlačia elektromotory.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!