Každé štvrté auto na Slovensku má stočené kilometre. Takto jednoducho odhalíte podvodníka.

To, že veľké množstvo áut na Slovenku má stočený odometer dnes už azda nikoho neprekvapí. Portál teraz.sk však zverejnil približný počet áut s falošnými kilometrami. **„Kým v Nemecku alebo v Českej republike má ‚upravený‘ odometer približne každé tretie vozidlo, z doteraz vydaných ODO-Passov vyplýva, že každé štvrté vozidlo registrované na Slovensku má stočené kilometre.** Až 2253 áut… Prečítať celé
Vydané  Text: 
To, že veľké množstvo áut na Slovenku má stočený odometer dnes už azda nikoho neprekvapí. Portál teraz.sk však zverejnil približný počet áut s falošnými kilometrami. **„Kým v Nemecku alebo v Českej republike má ‚upravený‘ odometer približne každé tretie vozidlo, z doteraz vydaných ODO-Passov vyplýva, že každé štvrté vozidlo registrované na Slovensku má stočené kilometre.** Až 2253 áut malo upravenú poslednú hodnotu najazdených kilometrov a u 9179 vozidiel bola pozmenená hodnota odometra v rámci celkovej histórie najazdených kilometrov,“ uviedol pre portál teraz.sk Miroslav Strelec z Technickej služby kontroly originality. Nájsť vozidlo so skutočným nájazdom je tak veľmi zložité a **záujemcovia o jazdené vozidlo sa častokrát spoliehajú na pochybné stránky s nepresnými údajmi, ktoré môžu byť navyše aj spoplatnené.** Najspoľahlivejšou inštitúciou na overenie stavu kilometrov je Register prevádzkových záznamov vozidiel (www.rpzv.sk). Ide o jediný (štátom zriadený) oficiálny register, do ktorého sú zaznamenávané priebežné hodnoty najazdených kilometrov. **Vďaka tomu si môže ktokoľvek na základe VIN čísla overiť, či bol k vozidlu vydaný ODO-Pass obsahujúci historické údaje najazdených kilometrov.** Ak ODO-Pass vydaný nebol, mal by každý spotrebiteľ pred kúpou vozidla požadovať od predávajúceho o jeho predloženie. V prípade akýchkoľvek výhovoriek zo strany predávajúceho tak automaticky vzniká podozrenie na manipuláciu s odometrom, na základe ktorého by ste mali zvážiť ďalšiu komunikáciu s predajcom.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia