Alfa Romeo chcú kúpiť Číňania, záujem prejavili aj Nemci

Záujem o kúpu slávnej talianskej značky prejavil čínsky Geely vlastniaci Volvo, ale do hry vstupuje opäť aj Volkswagen.
Vydané  Text: 
Taliansko-americký automobilový koncern FCA mal od Alfa Romeo veľké očakávania, ktoré sa nakoniec nenaplnili. Ani modelom Giulia a Stelvio sa nedarí tak, ako by chceli a preto koncern vážne uvažuje nad predajom tejto legendárnej automobilky. V čase, keď na čele Alfa Romeo stál Sergio Marchionne, bola automobilka považovaná za taliansky klenot, ktorý nebol na predaj. Marchionne dokonca odmietol ponuku nemeckého gigantu Volkswagen Group. Dnes Alfe šéfuje Brit Mike Manley a pravdepodobne aj kvôli jeho národnosti má na veci celkom iný pohľad. Proti Alfe hrá aj fakt, že spoločne s Maserati ťahajú koncern FCA dole, a to najmä kvôli **neustálemu sprísňovaniu európskych emisných noriem**.

Test Alfa Romeo Stelvio: Už nie je o čom pochybovať, ale Taliani sa v detailoch nezapreli.

Toto nie je typické mäkké pohodlné SUV. Alfa Romeo si sebe vlastnou tvrdohlavosťou vybojovala vlastnú interpretáciu tejto kategórie.

Ťahúňom koncernu FCA v oblasti znižovania flotilového priemeru sú úsporné miniautá FIAT, čo však do budúcnosti nebude postačujúce. K znižovaniu emisií budú potrebné plug-in hybridy a ideálne aj nulové emisie elektromobilov. A práve v tejto oblasti FCA výrazne zaostáva za svojou konkurenciou. Budúci rok má FCA veľké očakávania od pripravovaného elektromobilu Fiat 500, to je však stále veľmi málo.

Test Fiat 500 1.2 Collezione: Pastelový cukrík

Slávna fiatka je v špeciálnej edícii Collezione ešte pútavejšia ako kedykoľvek predtým, stavia pritom na rovnakých základoch ako štandardné modely.

Maserati malo začať s výrobou plug-in hybridov už v minulosti, ale nestalo sa tak. FCA sa preto rozhodlo vyriešiť neúnosnú situáciu tým, že úradne zaradí do svojej flotily aj vozidlá značky Tesla, čo ich bude stáť veľké peniaze. Jedine vďaka tomuto kroku sa však vyhne ešte vyšším pokutám za nedodržanie emisných pravidiel. Takáto **pokuta** by sa podľa odhadov mohla vyšplhať až na **dve miliardy eur**. **Práve tieto dôvody vedú koncern FCA k tomu, aby predal Alfa Romeo** a prípadne aj Maserati, čím by došlo k výraznému zníženiu flotilových emisií. Jedným z najserióznejších záujemcov je čínske Geely, pod ktoré patrí napríklad aj Volvo či Lotus. Pre Geely by kúpa talianskych značiek znamenala pokrytie nových segmentov trhu. Záujem Číňanov o koncern FCA tu bol už aj v minulosti, taliansko-americký koncern však ponuky Číňanov odmietal. V hre je samozrejme aj **prebiehajúca obchodná vojna medzi USA a Čínou**, čo by kúpu celého koncernu FCA neumožňovalo. Čínske peniaze sú však veľkým lákadlom, takže nič nie je uzavreté. Nemecký Volkswagen Group už raz dostal od FCA stopku, okolnosti aj vedenie sa však časom zmenili a povráva sa, že Volkswagen stále javí záujem o kúpu Alfy. Ako to celé dopadne a či bude talianska Alfa Romeo patriť Číňanom či Nemcom sa dozvieme pravdepodobne už čoskoro.

Inzercia

Inzercia




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia