Toto nie je typické mäkké pohodlné SUV. Alfa Romeo si sebe vlastnou tvrdohlavosťou vybojovala vlastnú interpretáciu tejto kategórie.
Ťahúňom koncernu FCA v oblasti znižovania flotilového priemeru sú úsporné miniautá FIAT, čo však do budúcnosti nebude postačujúce. K znižovaniu emisií budú potrebné plug-in hybridy a ideálne aj nulové emisie elektromobilov. A práve v tejto oblasti FCA výrazne zaostáva za svojou konkurenciou.
Budúci rok má FCA veľké očakávania od pripravovaného elektromobilu Fiat 500, to je však stále veľmi málo.
Slávna fiatka je v špeciálnej edícii Collezione ešte pútavejšia ako kedykoľvek predtým, stavia pritom na rovnakých základoch ako štandardné modely.
Maserati malo začať s výrobou plug-in hybridov už v minulosti, ale nestalo sa tak. FCA sa preto rozhodlo vyriešiť neúnosnú situáciu tým, že úradne zaradí do svojej flotily aj vozidlá značky Tesla, čo ich bude stáť veľké peniaze. Jedine vďaka tomuto kroku sa však vyhne ešte vyšším pokutám za nedodržanie emisných pravidiel. Takáto **pokuta** by sa podľa odhadov mohla vyšplhať až na **dve miliardy eur**.
**Práve tieto dôvody vedú koncern FCA k tomu, aby predal Alfa Romeo** a prípadne aj Maserati, čím by došlo k výraznému zníženiu flotilových emisií. Jedným z najserióznejších záujemcov je čínske Geely, pod ktoré patrí napríklad aj Volvo či Lotus. Pre Geely by kúpa talianskych značiek znamenala pokrytie nových segmentov trhu.
Záujem Číňanov o koncern FCA tu bol už aj v minulosti, taliansko-americký koncern však ponuky Číňanov odmietal. V hre je samozrejme aj **prebiehajúca obchodná vojna medzi USA a Čínou**, čo by kúpu celého koncernu FCA neumožňovalo. Čínske peniaze sú však veľkým lákadlom, takže nič nie je uzavreté.
Nemecký Volkswagen Group už raz dostal od FCA stopku, okolnosti aj vedenie sa však časom zmenili a povráva sa, že Volkswagen stále javí záujem o kúpu Alfy. Ako to celé dopadne a či bude talianska Alfa Romeo patriť Číňanom či Nemcom sa dozvieme pravdepodobne už čoskoro.