Blíži sa koniec SUV? Politici ich chcú zakázať a záujem strácajú aj samotní motoristi!

Vozidlá tejto kategórie dokázali po finančnej kríze opäť rozhýbať trh a dostať niektoré automobilky do čiernych čísel. Ich popularita prekvapila azda každého, **niektorí výrobcovia tomuto trendu dokonca prispôsobili celú modelovú ponuku.** Neveríte? Pozrite sa na automobilku Nissan, ktorej posledným klasickým modelom je malá Micra. Podobnú stratégiu chce aplikovať aj Ford, ten sa aktuálne plánuje zbaviť Mondea a časom… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Vozidlá tejto kategórie dokázali po finančnej kríze opäť rozhýbať trh a dostať niektoré automobilky do čiernych čísel. Ich popularita prekvapila azda každého, **niektorí výrobcovia tomuto trendu dokonca prispôsobili celú modelovú ponuku.** Neveríte? Pozrite sa na automobilku Nissan, ktorej posledným klasickým modelom je malá Micra. Podobnú stratégiu chce aplikovať aj Ford, ten sa aktuálne plánuje zbaviť Mondea a časom pravdepodobne vypadnú z výroby aj Focus či Fiesta.
Svetom SUV však v posledných týždňoch otriasli viaceré nepríjemné udalosti, ktoré s najväčšou pravdepodobnosťou ovplyvnia ďalšie predaje spomínaných vozidiel. Určite ste už počuli o nehode 42-ročného Nemca, ktorý so svojim Porsche Macan vo veľkej rýchlosti nabral skupinku chodcov v centre Berlína. **Výsledkom boli 4 usmrtené osoby, pričom jednou z obetí bolo aj trojročné dieťa.** Táto udalosť rozhorčila nemeckú verejnosť, ktorá odsúdila nielen vodiča, ale aj samotné SUV. **Vraj sú to motorizované stroje na zabíjanie, ktoré musia byť zastavené.** Protestov sa chytili aj populistickí politici. Tí začali otvorene hovoriť o zákaze vstupu do centier miest pre automobily kategórie SUV. Ďalšiu ranu týmto vozidlám zasadila Európska únia. Tej sa nepáči ich negatívny vplyv na životné prostredie. **Napriek prísnejším normám sa celkový priemer emisií v porovnaní s predchádzajúcim rokom zvýšil o viac ako 1,6 % na 120,4 gramu CO2 na kilometer.** Môžu za to najmä SUV, ktoré porovnaní s obyčajnými autami vyprodukujú v priemere až o 14 % viac CO2 na kilometer.
Zlé správy prichádzajú aj z USA. **Trh s SUV rastie pomalšie ako minulý rok a záujem o nové vozidlá klesol o zhruba 12 %.** Predať vozidlo dnes zaberie oveľa viac času, v priemere crossovery a SUV strávia u predajcov 71 dní. Vlani to však bolo len 63 dní a pred dvoma rokmi dokonca iba 51. My sme v redakcii zvedaví na to, ako dlho ešte budú SUV v kurze. **Čaká nás len ustálenie trhu, alebo zaznamenáme veľký pád?** Na ten by si v prvom rade mali dať pozor najmä automobilky, ktoré sa až príliš spoliehajú na súčasnú vlnu a ignorujú iné karosárske verzie.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia