Španielsko-nemecký SEAT Tarraco vo verzii FR PHEV

SEAT Tarraco sa koncom minulého mesiaca dočkal novej verzie FR a motorizácie s hybridným pohonom. Dá sa nabíjať z obyčajnej elektrickej zásuvky a len samotný elektrický motor má maximálny výkon až 85 kW (114 koní).
Vydané  Text: 
To, že je Tarraco uvedený ako španielsko-nemecké auto, nie je iba odkazom na príslušnosť SEATu k nemeckému koncernu Volkswagen. Toto päť a sedemmiestne SUV sa vyrába v nemeckom Wolfsburgu, teda doslovne v srdci Volkswagenu. Dizajn bol ale navrhnutý v španielskom meste Martorell. A je veľmi úspešným projektom. Len za júl sa predalo až 55-tisíc kusov tohto modelu, pričom celkové predaje za prvých sedem mesiacov tohto roka presiahli fantastických 369 500 kusov. Odvtedy však prešli ďalšie takmer dva mesiace a predajné čísla nepochybne ďalej rástli. Na Slovensku dnes SEAT Tarraco kúpite za minimálne 27 830 eur (1,5 TSI, 6° manuál), ale za najlepšie vybavenú verziu 2,0 TDI 4Drive 7°DSG zaplatíte iba 38 030 eur. Najnovšia motorizácia Tarraca ale pravdepodobne presiahne aj túto cenu, o jej navýšenie sa postará drahá technika elektrického pohonu. PHEV v tomto prípade znamená plug-in hybridný pohon dobíjateľný konvenčným konektorom, akumulátory majú maximálnu kapacitu 13 kWh a 114-koňový elektrický motor dopĺňa hlavný spaľovací motor na benzín (1,4 TSI, max. 110 kW). Celkový maximálny výkon pohonu (benzín+elektrina) je 180 kW (240 koní) a maximálny krútiaci moment 400 Nm.
Na výlučne elektrický pohon prejde údajne až 50 kilometrov, čo dnes považujeme za štandard pre plug-in hybridy. V praxi je možné vďaka tomuto elektrickému dojazdu dosahovať produkciu emisií oxidu uhličitého iba 50 gramov na kilometer, čo je na takéto vozidlo nevídaný údaj. Spotrebu paliva výrobca vo svojej tlačovej správe neuviedol. Maximálna rýchlosť vozidla je 217 km/h a akcelerácia z nuly na 100 km/h prebehne už za 7,4 sekundy.
Plug-in hybridný SEAT Tarraco sa bude predávať vo verzii FR. Na Slovensku si dnes ako najvyššiu výbavu môžete zadovážiť Excellence, FR ale nebude ani tak stupňom výbavy, ako skôr edíciou. Tieto vozidlá dostanú špecifické 19-palcové disky kolies so špecifickým dizajnom FR, karosársky lak Fura Grey, ozdobné prvky s logami FR, upravený dizajn spodnej časti prednej masky, dekoratívne koncovky výfukov, športové sedadlá s výrazným bočným vedením a čierno-šedý interiér. Za príplatok sa auto postaví aj na dvadsaťpalcové disky.
Digitálna prístrojovka je už v základnej výbave Tarraca, takisto Full LED svetlomety, v prípade edície FR dostane zákazník aj 9,2-palcový displej infotainmentu. SEAT Tarraco FR PHEV sa začne predávať začiatkom budúceho roka.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia