FOTO: Legendárny Defender oficiálne predstavený! Bude sa vyrábať na Slovensku.
Medzi najväčšie lákadlá tohtoročného frankfurtského autosalónu nepochybne patrí aj nový Land Rover Defender. **Od ukončenia výroby predchádzajúceho (prehistorického) modelu už prešli 4 roky,** no na základe prvých fotografií novej generácie vieme napísať, že sa oplatilo čakať. Tí najvernejší si určite budú chvíľku zvykať na nový dizajn. Vidieť snahu o zachovanie väčšiny ikonických prvkov z predchádzajúceho modelu. Novinka bude… Prečítať celé
Vydané Text: Peter Orosz
Výrobca tvrdí, že nový model je najdrsnejším a najschopnejším Land Roverom vôbec. Kombinuje totiž novú platformu D7x s najmodernejšími technológiami a overenými konštrukčnými prvkami. Zabudnúť však musíte na rebrinový rám či tuhé nápravy. **Defender využíva nezávislé zavesenie kolies vpredu aj vzadu a za príplatok bude dostupný aj so vzduchovým odpružením.**
Krátky trojdverový model má na dĺžku 4,32 metra, respektíve 4,58 s rezervou na zadnej strane a rázvor 2 587 mm. Dlhšie päťdverové prevedenie potom meria od 4,75 až do 5,01 metra, pričom nápravy má od seba vzdialené 3 022 mm.
Potešia aj krátke previsy a výborné nájazdové či prechodové uhly, ktoré bude navyše možné ešte trochu vylepšiť prostredníctvom vzduchového podvozka. **Novinka sa nezľakne ani vody. Podľa použitého odpruženia sa brodivosť pohybuje od 850 do 900 mm.** Pridajte k tomu schopnosť ťahať prívesy s hmotnosťou až 3,5 tuny a máte naozaj všestranného bojovníka.
Veľkú pochvalu si zaslúži najmä interiér nového modelu. Dobrou správou je, že za volant by sa po novom mal zmestiť aj normálne vysoký človek s celými nohami, rukami aj hrudníkom. **Sedadlá aj volant sú nastaviteľné vo viacerých smeroch tak ako v každom modernom aute.** Zaujímavá je tiež možnosť vyklopenia tretieho sedadla medzi vodičom a spolujazdcom, ktoré je však vhodné najmä pre deti či domácich miláčikov.
Pri bližšom pohľade na palubnú dosku môžeme zistiť, že **automobilka odstránila manuálnu prevodovku zo svojej ponuky.** Všetky nové verzie sa budú spoliehať na osemstupňový automat od firmy ZF. Pod kapotou je základom dvojlitrový naftový agregát SD4 s výkonom 200 alebo 240 koní a krútiacim momentom 430 Nm. **Benzínovou alternatívou bude pre začiatok 2.0 Si4 s výkonom 300 koní a krútiacim momentom cez 400 Nm.**
Na vrchole bude stáť hybridný radový šesťvalec s maximálnym výkonom až 400 koní a krútiacim momentom 550 Nm dostupným už od 2 000 ot./min. Najsilnejší motor rozbehne krátky Defender na stovku za 6 sekúnd, najslabší diesel to zvládne do desiatich sekúnd. **Maximálna rýchlosť sa bude pohybovať od 175 do 208 km/h v závislosti od výbavy a motora.**
Ceny v zahraničí začínajú od 45 000 eur v najlacnejšej konfigurácii, Slovenské ceny ešte nie sú dostupné.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!