Hyundai i30 N Project C je kandidát na nový najlepší hothatch
Ak sa vám zapáčil i30 N, pri i30 N Project C budete vo vytŕžení
Vydané Text: Erik Stríž
Teraz si môžeme i30 N Project C pozrieť naživo v expozícii Hyundaiu vo Frankfurte nad Mohanom. A vyzerá veľmi pôsobivo.
Automobil sa dočkal pestrej palety estetických vylepšení, v porovnaní s konvenčným i30 N je Project C prezentovaný v šedej úprave karosérie s oranžovými akcentmi a s prednou kapotou z materiálu CFRP. Jedná sa o plast vystužený uhlíkovými vláknami a jeho výhodami sú pevnosť a nízka hmotnosť. Jedná sa o vôbec prvé použitie tohto materiálu od Hyundaiu v cestnom vozidle a vďaka nemu iba predná kapota ľahšia o 7,2 kg.
Optimalizácia hmotnosti sa dotkla aj samotných kolies, vďaka použitým 19” diskom sa ušetrilo až 22 kg. Ďalších 4,66 kg sa ušetrilo na zavesení zadných kolies. Výrobca však vo svojej tlačovej správe neuvádza, koľko kilogramov ušetril dovedna.
Po technickej stránke je maximálny výkon Projectu C totožný ako pri východiskovom modeli i30 N, teda 202 kW (275 k) a max. 378 Nm krútiaceho momentu, lenže samotné vozidlo je o 6 mm nižšie a ťažisko sa priblížilo k vozovke až o 8,8 mm. Aj tento necelý centimeter, spoločne s úsporou hmotnosti, môže mať zásadný vplyv na dynamiku.
Podľa Hyundaiu je práve tá významne lepšia.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia