Toyota predstavila úplne novú podvozkovú platformu GA-B pre malé autá

Nový stavebnicový systém umožní, aby boli modely ako Aygo či Yaris výrazne odlišné. Zlepšia sa v každom ohľade, vzadu sa počíta aj s multilinkom.
Vydané  Text: 
**Vývoj nových platforiem automobilky Toyota v súlade s novou konštrukčnou filozofiou TNGA (Toyota New Global Architecture) priniesol veľkú zmenu v otázkach jazdných vlastností, ovládateľnosti a dizajnového stvárnenia mnohých nových modelov značky.** Ako prvá sa objavila platforma GA-C pre stredne veľké vozidlá, ktorá je základom zlepšovania charakteru jazdy a atraktivity najnovšej generácie Toyoty Prius, C-HR a novo uvádzanej Corolly. Filozofia TNGA podobne preukázala svoje kvality aj vo väčších sedanoch a vozidlách SUV. Na podvozkovej platforme GA-K stojí nová Toyota Camry a nová RAV4. Toyota teraz plánuje uplatniť filozofiu a technológie TNGA zavedením platformy GA-B s cieľom posunúť dizajn a jazdné schopnosti malých vozidiel.
### Istota za volantom a prirodzené správanie vozidla Platforma GA-B, rovnako ako predošlé platformy GA-C a GA-K, prináša spoľahlivé jazdné vlastnosti a prirodzené správanie vozidla. Napomáhajú k tomu rôzne prostriedky. V prvom rade uvedená platforma používa prepracované technológie spojov, ktoré prispievajú k vysokej úrovni tuhosti v spodnej časti karosérie, pričom sa zohľadňujú požiadavky na nízku hmotnosť a nízke náklady. Ďalej sa v prípade zavesenia predných kolies so vzperami McPherson uplatňujú tlmiče s nízkym trením a rôzne typy pružín. V prípade zavesenia zadných kolies možno v závislosti od charakteru a typu vozidla použiť torznú priečku alebo viacprvkovú konštrukciu (multi-link). V neposlednom rade sa pri platforme GA-B posúva sedadlo vodiča nižšie a smerom dozadu k stredu vozidla, čo pomáha znížiť ťažisko vozidla. Tým sa zároveň zlepšuje poloha za volantom, ktorý možno nastaviť v optimálnom uhle blízko k vodičovi.
### Premyslené usporiadanie priestoru a voľnejšie ruky návrhárov Nová platforma GA-B navyše vďaka inteligentnému usporiadaniu priestoru prináša čo najväčší a najpohodlnejší interiér. Filozofia TNGA určuje polohu okom neviditeľných komponentov, čím zjednodušuje návrh kľúčových súčastí vozidla. Návrhári majú vďaka tomu voľnejšie ruky na to, aby prepožičali každému novému modelu na platforme GA-B svojrázny vzhľad s nízkym postojom a atraktívnymi proporciami. Vďaka nižšej polohe pevných bodov v hornej časti karosérie a nižšiemu usadeniu vodiča môžu návrhári koncipovať aj nízke vozidlá so širokým postojom. K vizuálnej príťažlivosti prispieva tiež posunutie kolies do samotných rohov platformy s veľmi krátkymi prevismi. Kombinácia dlhého rázvoru a inteligentného prístupu k usporiadaniu priestoru zaručuje veľkorysý interiér, a to aj v prípadoch, keď má vozidlo kompaktné vonkajšie rozmery.
### Stavebnicový systém Nová platforma GA-B ponúka vysokú úroveň modularity vyplývajúcu z najrôznejších dĺžok rázvoru, výšok vozidla a rozchodu kolies, čo návrhárom a konštruktérom dovoľuje vytvárať atraktívne vozidlá odlišujúce sa veľkosťou aj typom karosérie.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia