Škodu Superb môžete mať s výkonom až 540 koní! Tento model je rýchlejší než Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Je to takmer neuveriteľné, ale pod kapotou tohto nenápadného manažérskeho liftbacku nájdete motor s výkonom až 540 koní a krútiacim momentom 603 Nm. **Celé výkonové stádo sa pritom ukrýva v dvojlitrovom štvorvalci 2.0 TSI,** ktorý majstri z Autowerks CZ podrobili rozsiahlym úpravám. Auto sa dočkalo turbokitu APR Stage 3+, modifikovaného karbónového sania, výfukových zvodov so športovým katalyzátorom či upraveného… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Je to takmer neuveriteľné, ale pod kapotou tohto nenápadného manažérskeho liftbacku nájdete motor s výkonom až 540 koní a krútiacim momentom 603 Nm. **Celé výkonové stádo sa pritom ukrýva v dvojlitrovom štvorvalci 2.0 TSI,** ktorý majstri z Autowerks CZ podrobili rozsiahlym úpravám. Auto sa dočkalo turbokitu APR Stage 3+, modifikovaného karbónového sania, výfukových zvodov so športovým katalyzátorom či upraveného medzichladiča vzduchu. **Nechýba sedemstupňová prevodovka DSG v spojení s pohonom všetkých štyroch kolies.** Nový je tiež chladič oleja a palivová sústava. Zosilnenia sa dočkal aj blok motora s pevnejšími piestami Mahle a ojnicami od firmy Integrated Enfineering. **Dôležité však boli aj úpravy na podvozku, aby nový majiteľ s autom nevyletel v prvej zákrute do stromu.** Samozrejmosťou sú športové silentbloky, nové ramená, horné uloženie tlmičov či na mieru vyrobený podvozok Clubsport. O kvalitné brzdenie sa postará značka Brembo.
Poďme sa teraz pozrieť na nejaké zaujímavé čísielka. **Štandardné zrýchlenie z 0-100 km/h by mal Superb zvládnuť za menej ako 4 sekundy, pričom z 0-200 km/h sa dostane za stále veľmi slušných 12,5 sekundy.** To sú čísla porovnateľné s nedávno predstaveným Audi RS6 Avant či Alfou Romeo Giulia Quadrifoglio. Chlapci z Autowerks CZ pritom na svojej stránke naznačili, že pri tomto výkone to ani zďaleka nekončí. Vraj dokážu pod kapotu tohto auta osadiť 2,5-litrový päťvalec z Audi RS6 Avant a spoločne s ďalšími úpravami by tak Superb mohol mať viac ako 750 koní.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!