Na Slovensko prichádzajú zdieľané motorky! Odštartujú v týchto mestách:

Po bicykloch a kolobežkách prichádzajú do slovenských miest aj zdieľané skútre. **O projekt sa postará košická telekomunikačná firma Antik, ktorá dokončila prípravu 120 moderných elektrických skútrov.** Tie majú dojazd až 70 kilometrov na jedno nabitie a majú fungovať na podobnom princípe ako zdieľané bicykle. Voľný skúter si záujemca nájde na mapke a odomkne ho QR kódom. **Súčasťou výpožičky bude… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Po bicykloch a kolobežkách prichádzajú do slovenských miest aj zdieľané skútre. **O projekt sa postará košická telekomunikačná firma Antik, ktorá dokončila prípravu 120 moderných elektrických skútrov.** Tie majú dojazd až 70 kilometrov na jedno nabitie a majú fungovať na podobnom princípe ako zdieľané bicykle. Voľný skúter si záujemca nájde na mapke a odomkne ho QR kódom. **Súčasťou výpožičky bude aj homologizovaná ochranná prilba na hlavu a nabíjací kábel na 230 V.** Nabíjanie týchto skútrov bude prebiehať na nových diaľkovo ovládaných staniciach, ktoré budú dostupné aj pre elektrické bicykle či e-kolobežky. Ich inštalácia začína v týchto dňoch a **dokopy bude v Košiciach dostupných až 30 staníc,** ktoré budú rozmiestnené na strategických miestach ako sú nákupné centrá či univerzity.
„Sám som hrdý najmä na unikátny systém nabíjania pomocou mikronabíjačiek Antik a na riadiaci modul motorky, ktoré **sú kompletne navrhnuté inžiniermi našej spoločnosti.** Vyriešili sme aj také vychytávky, ako je diaľková identifikácia prítomnosti ochrannej prilby v odkladacom boxe alebo okamžitý štart nabíjania po zapojení nabíjacieho kábla bez potreby zložitej identifikácie vodiča,“ uviedol generálny riaditeľ Antik Telecom Igor Kolla. V súčasnosti už spoločnosť Antik spustila skúšobnú prevádzku, pre verejnosť by však mali byť skútre sprístupnené ešte koncom septembra. **Pilotný projekt spúšťa Antik v Košiciach, neskôr by sa skútre mali dostať aj do hlavného mesta.**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia