Nová linka na výrobu motorov s objemom 2,0 litra TNGA bola oficiálne spustená aj za prítomnosti prezidenta spoločnosti Toyota Motor Europe, Dr. Johana van Zyla.
Spoločnosť Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) spustila v meste Jelcz-Laskowice výrobu nového benzínového motora s objemom 2,0 litra. Motor patrí do rodiny pohonných jednotiek pre vozidlá postavené na platforme TNGA (Toyota New Global Architecture) a bude slúžiť pre hybridné modely Toyota Corolla vo vyhotovení hatchback aj kombi, ale aj pre model RAV4 s konvenčným pohonom.
Spustenie výroby prichádza krátko po nedávnom oznámení sesterského závodu TMMP v Poľsku (Walbrzych) o rozšírení existujúceho výrobného sortimentu o ústrojenstvo e-CVT počnúc rokom 2021. Pokračujúce investície a oznámenia potvrdzujú zásadnú úlohu oboch závodov TMMP ako výrobného centra konvenčných aj hybridných pohonných jednotiek automobilky Toyota v Európe.
Percentuálne zastúpenie hybridných vozidiel Toyota Motor Europe (TME) v rámci celkových predajov v Európe neustále rastie, pričom v prvom polroku 2019 dosiahlo 52 %. Spoločnosť preto pokračuje v zameriavaní výroby komponentov hybridných jednotiek na územie Európy. Dnešná udalosť v závode TMMP v poľských Jelcz-Laskowiciach odštartovala spustenie výroby nového benzínového motora s objemom 2,0 litra TNGA, ktorý sa bude montovať do hybridnej verzie modelu Toyota Corolla aj do konvenčného modelu Toyota RAV4.
Nová linka na výrobu motorov s objemom 2,0 litra TNGA bola oficiálne spustená za prítomnosti poľského ministra energetiky Krzysztofa Tchórzewskiho, ministra miestneho rozvoja Grzegorza Puda a prezidenta spoločnosti Toyota Motor Europe, Dr. Johana van Zyla. Nové výrobné linky predstavujú investíciu v objeme cca 90 miliónov eur a boli vybudované v súlade s architektúrou NGA automobilky Toyota. Vyznačujú sa vyspelou automatizáciou, zvýšeným výkonom a vyššou mierou ergonómie pre členov výrobného tímu.
### Motor 2,0 litra Dynamic Force TNGA
Moderný dvojlitrový štvorvalec TNGA dokáže spolupracovať s prevodovkou e-CVT v hybridnom hnacom ústrojenstve alebo fungovať nezávisle v klasickom usporiadaní pohonu. Nový motor Toyota Dynamic Force pracuje v Atkinsonovom cykle a má vyšší zdvihový objem, vysokú termodynamickú účinnosť a nižšiu prevádzkovú teplotu. Hybridné vozidlo (HEV) má vďaka tomu mimoriadne nízke emisie NOx, ktoré sú o 91,6 % nižšie, než povoľuje norma Euro 6 pre ekvivalentné vozidlá s benzínovým motorom.
### Citácie
**Johan van Zyl, prezident spoločnosti Toyota Motor Europe:**
„Dnešným dňom spúšťame výrobu 2,0-litrového motora TNGA v súlade s naším oznámením spred troch rokov. Okrem spustenia výroby jednotky 1,8 e-CVT v našom závode vo Walbrzychu na konci roka 2018 a nedávneho oznámenia o zámere vyrábať od roku 2021 novú pohonnú jednotku e-CVT je dnešný míľnik v Jelcz-Laskowiciach ďalším významným krokom pri výrobe komponentov elektrifikovaných jednotiek na území Poľska. Oba závody dnes hrajú zásadnú úlohu ako výrobné centrum tradičných aj hybridných pohonných jednotiek pre vozidlá Toyota v Európe a sú kľúčovou súčasťou našej európskej obchodnej stratégie. Spoločnosť Toyota počas rokov postupne investovala v Poľsku viac ako jednu miliardu eur a vytvorila 2 700 pracovných miest.“
**Eidži Takejči, prezident spoločnosti Toyota Motor Manufacturing Poland:**
„Pracujeme na premene a príprave našich závodov podľa meniacich sa trendov na trhu, ktoré ukazujú na zvyšujúcu sa obľubu nízkoemisných hybridne-elektrických pohonných jednotiek. V našom výrobnom programe máme elektrifikované pohonné jednotky pre vozidlá Toyota vyrábané a predávané v Európe. Keďže postupne rastie podiel nízkoemisných hybridných elektrických technológií v elektrifikovanom automobilovom priemysle, pokračujeme v budovaní európskeho centra.“
AUTOVINY.SK » Aktuality » Toyota bude svoj 2-litrový motor vyrábať v Poľsku. Poznáme detaily.
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk