Ford Performance event: vyskúšali sme si pravé americké šprinty!
Vždy oceníme, keď sa myslí aj na tú menšiu skupinu motoristov, ktorých zaujíma zvuk, výkon a emócie, a nevyberajú auto podľa najnižšej spotreby či najlacnejšej poistky. Ford pre svojich fanúšikov – „srdciarov“ prichystal parádne podujatie a my sme tam boli tiež. A aj sme niečo vyhrali.
Vydané Text: Peter Orosz
To, že treba dať priestor aj novej generácii, symbolizovala aj minipremiéra nového Ford Focus ST, ktorý budeme určite v budúcnosti aj testovať. **Pripomeňme, že jeho motor nekonvenčne narástol a kým ekoteroristi by dvojlitrový turbo štvorvalec najradšej skomprimovali na polovičný objem,** Ford pohonnú jednotku nového ST sebavedomo nafúkol na 2,3 litra. Tak sa mi to páči!
A páči sa mi aj fakt, že táto udalosť nebola iba o leštení si plechov. V areáli Slovakia Ringu sa patrí aj jazdiť, a tak bola na programe škola šmyku. **Najviac fanúšikov si však získali šprinty na štvrť míle, ktoré sa odohrávali na cieľovej rovinke Slovakia Ringu.** V podstate o nič nešlo, ale čakať v Mustangu s bublotom osemvalca v pozadí a pozerať sa na dva dlhé rady najrôznejších rýchlych Fordov a pár veteránov malo pri západe slnka neobyčajné čaro. Aj keď mám osobne radšej zákruty, na štartovacej čiare s časomierou sa mi od nečakaného návalu adrenalínu spotili ruky.
Pulz sa mi zrýchlil a keď prišlo štartovacie tlesknutie rukami nad hlavou v podaní peknej slečny, na chvíľu som pochopil výrok „žijem svoj život po štvrť míľach“. V mojom prípade trval jediný pokus 12,640 sekundy, počas ktorých som bol voľný a na ničom inom nezáležalo. Tento čas som dosiahol v modeli Mustang GT Cabrio, so strechou dolu. O to viac ma prekvapilo, že medzi novinármi som sa umiestnil na prvej priečke.
Ďakujem za pekný event a ďakujem, že niekto živí tú vášeň v ľuďoch, ktorú sa iní snažia čím ďalej, tým viac potláčať. Fordu to všeobecne celkom ide, veď Mustang je najpredávanejšie športové auto v Európe a aj na Slovensku.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!