Nový Hyundai i10 oficiálne! Má najkrajší interiér vo svojom segmente.
Automobilka Hyundai ešte pred výstavnou premiérou na septembrovom medzinárodnom autosalóne vo Frankfurte zverejnila fotografie a prvé informácie novej generácie modelu i10. V porovnaní so svojím predchodcom má úplne nová i10-tka vylepšené proporcie: má zníženú strechu o 20 mm a karosériu širšiu rovnako o 20 mm. Vozidlo môže byť navyše vybavené novo navrhnutými voliteľnými 16-palcovými zliatinovými diskami kolies. **Široká… Prečítať celé
Vydané Text: Peter Orosz
Zboku nám nová generácie pripomína predchodcu a jeho tvar naznačuje snahu o dosiahnutie maximálneho vnútorného priestoru. Trojuholníkové výplne vizuálne zdôrazňujú šírku vozidla a zvýrazňujú polohu kolies. C-stĺpik má tvar písmena X, je viditeľný už z diaľky a zvýrazňuje zakomponovaný emblém modelu i10.
Individualisti si prídu na svoje najmä pri výbere farebných kombinácií. Zákazníci si môžu vybrať z 10 základných farieb exteriéru, vrátane troch nových: Dragon Red, Brass a Aqua Turquoise. **Možnosť dvojfarebnej strechy – či už čiernej alebo červenej – ešte viac zvyšuje priestor na prispôsobenie sa zákazníkovmu štýlu.** Celkovo je k dispozícii až 22 farebných kombinácií exteriéru.
V podobnom duchu sa nesie aj interiér, ktorý pôsobí mladistvým dojmom. Ten je k dispozícii až v štyroch farebných prevedeniach, čo prináša zákazníkom ďalšie možnosti na prispôsobenie si auta podľa svojich predstáv. Všetky pokročilé technologické funkcie sú integrované do 8-palcového farebného dotykového displeja, ktorý patrí k najväčším v segmente A. **Apple CarPlay a Android Auto zaručujú bezproblémovú integráciu, bezpečnú prevádzku a zrkadlenie mobilných zariadení založených na operačných systémoch iOS alebo Android.** Bezdrôtové nabíjanie smartfónov zasa znamená, že vodiči sa nemusia báť vybitia batérie v svojich smartfónoch ani počas dlhých ciest.
Úplne nový Hyundai i10 je k dispozícii s dvoma motormi: 1,0-litrový MPi 3-valec s výkonom 67 konských síl a max. krútiacim momentom 96 Nm, a tiež s 1,2-litrovým 4-valcom MPi s výkonom 84 koní a krútiacim momentom 118 Nm. **Oba motory sú k dispozícii buď s 5-stupňovou manuálnou alebo 5-stupňovým robotom,** ktorý v porovnaní s tradičnou automatickou prevodovkou zvyšuje účinnosť vďaka svojej nízkej hmotnosti a zníženému treniu.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Inzercia