Takto vyzerá KIA XCeed v úplnom základe. Nevyzerá to vôbec zle, prechádzame detaily

KIA XCeed sa začala vyrábať i predávať iba nejaký ten piatok dozadu, preto je najlepší čas pozrieť sa do konfigurátora a zistiť, ako veľmi výrobca optimalizoval základnú verziu inak krásneho a dobre vybaveného crossoveru.
Vydané  Text: 
KIA XCeed sa oficiálne zaradila do modelového portfólia juhokórejskej automobilky a v konfigurátore si môžete podrobne vyskladať svoju vysnívanú verziu. My sa podrobne pozrieme na najlacnejšiu verziu crossoveru. Cena tejto verzie predstavuje 17 690 eur, pričom sme už započítali aj aktuálnu zľavu vo výške 800 eur, ktorú Kia ponúka zákazníkom. Vzhľadom na základné motorizácie iných kompaktných modelov nie je prekvapením, že najlacnejším a najdostupnejším agregátom pre XCeed je práve litrový trojvalec 1.0 T-GDi kombinovaný s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou. Jedná sa o benzínový motor s turbom, avšak jeho maximálny výkon dosahuje 88 kW (120 koní). A to nie je vôbec zlé. Uvedený výkon motor dosahuje pri 6 000 ot./min. a disponuje krútiacim momentom najviac 152 Nm, ktorý je k dispozícii v spektre 1 500 – 4 000 ot./min. Tento krútiaci moment možno nie je tak vysoký, aby umožňoval extrémne zrýchlenia alebo schopnosť ťahať dvojtonový karavan, ale je má pomerne rýchly nástup a preto sa môžete tešiť na pôsobivú dynamiku v mestskom prostredí. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h prebehne za najmenej 11,3 sekundy a maximálna rýchlosť tento verzie dosahuje 186 km/h. Výrobca udáva priemernú spotrebu benzínu medzi 6,1 až 6,6 l/100 km, čo je realistický údaj, ale stále s potenciálom na zníženie. Všetko má v rukách vodič. KIA XCeed sa s uvedeným motorom predáva vo výbavách Amber a Silver, vyššie výbavy Gold a Platinum kúpite minimálne s 1,4-litrovým agregátom (103 kW/140 k, 200 Nm M6). Tentokrát nás zaujíma najlacnejšia verzia, preto si vyberáme úroveň výbavy Amber. Cenovka je vyššie spomínaných 17 690 eur po odpočítaní aktuálnej zľavy 800 eur.
Je to síce najnižšia výbava, ale bola by chyba myslieť si, že v aute nájdete okrem volantu nanajvýš rádio. Amber je u XCeedu pomerne solídny, obsahuje napríklad aj nasledovnú techniku: * Full LED predné svetlomety * LED denné svietenie a predné hmlovky * Bluetooth handsfree sada * FCA (asistent na predchádzanie čelným zrážkam indikujúci automobily/chodcov) * funkcie LKA + HBA + DAW * tempomat s obmedzovačom rýchlosti * asistent pre rozjazd do kopca * manuálna klimatizácia * ovládanie rádia na volante * výduchy klimatizácie pre zadné sedadlá (!) * rádio s 5″ LCD monochromatickým displejom * elektrické ovládanie okien vpredu a vzadu Ak si čas od času prechádzate konfigurátory iných modelov a automobiliek, zrejme vás prekvapuje, že napríklad Full LED svetlá či výduchy klimatizácie pre zadných pasažierov sú už v sériovej výbave. V čase zverejnenia tohto článku je v konfigurátore pri výbave Amber uvedená aj cúvacia kamera s dynamickým navádzaním, lenže jedná sa o chybu. Zadná kamera je až vo výbave Silver, pretože sa nedá konfigurovať s 5-palcovým čiernobielym displejom.
Pokračujeme na ďalšiu stranu konfigurátora, ktorý nás vyzýva na výber laku karosérie a výber diskov kolies. Je škoda, že jediný nepríplatkový lak je ten biely, dokonca aj príznačnú žltú metalízu výrobca spoplatňuje sumou 550 eur. Naša Kia tak ostáva v základnej bielej farbe a potvrdzujeme výber jediného dizajnu diskov, jedná sa o krásne zliatinové 16-ky.
Ďalšie technologické alebo estetické balíčky nám už konfigurátor neponúka, teda vo výsledku máme vyskladané nasledovné vozidlo: KIA XCeed 1.0 T-GDi M6 Amber za avizovaných 17 690 eur. Na záver je potrebné uviesť, že keď Kia zverejnila prvé správy o XCeede v duchu, že sa jedná o technicky najlepšie vybavený crossover, rozhodne neklamala. Veď už základná výbava Amber je vskutku pôsobivá, hoci je chýbajú napríklad zadné parkovacie senzory a cúvacia kamera. Na druhej strane tu máte efektné LED svetlá, manuálnu klímu, zadné výduchy, multifunkčný volant, Bluetooth či tempomat. Ak ste doteraz nepovažovali XCeed za kandidáta na kúpu nového auta, mali by ste svoj výber prehodnotiť. Kórejská automobilka totiž pripravila auto, ktoré má v priamom porovnaní s množstvom konkurentov značne navrch.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia