V súčasnosti je ťažké nájsť správy o značke FIAT, ktoré boli zaujímavé pre európsky trh. Teraz ale prišiel dôvod na to, aby sme sa pozreli za hranice Slovenska a nazreli na aktivity talianskeho koncernu v zahraničí.
Európsky automobilový trh trpezlivo čaká na príchod novej generácie modelu 500 a na auto, ktoré prevezme pozíciu modelu Punto, ktoré medzičasom zmizlo z pozornosti motoristickej verejnosti. Kým sa tak nestane, budeme sa musieť zaoberať správami spoločnosti FIAT, ktoré však nemusia byť zvlášť dôležité pre Slovensko či Európu, ale môže to byť zaujímavé pre fanúšikov relatívne neznámych automobilov. Pozrime sa do Južnej Ameriky, kde FIAT elegantne modernizoval modely Toro a Grand Siena.
FIAT Grand Siena je v skutočnosti druhou generáciou modelu Siena, ktorá sa začala predávať ešte v roku 1996. Neskôr bola navrhnutá ako lacné auto pre rozvíjajúce sa trhy v podobe sedanu. V roku 2012 prišla druhá generácia, ktorá v roku 2017 prešla faceliftom a teraz nastal čas na ďalšiu modernizáciu. Trhy v Južnej Amerike sa tak budú môcť tešiť z nového FIATu s moderným vzhľadom, litrovým motorom s maximálnym výkonom 88 koní a drahšími 1,4-litrovými štvorvalcovými agregátmi. Cena tohto elegantného 4,29 metra dlhého sedanu je v prepočte 11 172 eur.
[GALLERY id=30134]
Ďalšou novinkou, ktorá išla „pod nôž“, je pick-up Toro. Pracovné vozidlo sa začalo predávať v roku 2015 a odvtedy sa teší z dobrých predajov, dovedna sa v Brazílii predalo 58-tisíc exemplárov. FIAT dostal nový informačný systém, strešné lišty, paletu nových lakov karosérie a konzoly na zadnej stene. Pick-up sa v Južnej Amerike predáva s 1,8- a 2,4-litrovými benzínovými motormi a 2,0-litrovým vznetovým agregátom.
[GALLERY id=30135]
AUTOVINY.SK » Aktuality » FIAT modernizuje dva modely. Ale koho to vlastne zaujíma?
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk