Južná Kórea ruší certifikácie pre modely VW, Audi a Porsche. Pre vysoké emisie.

Volkswagen čelí ďalšiemu obvineniu z manipulovania výsledkov testov emisií. Mali sa udiať až po prevalení kauzy Dieselgate.
Vydané  Text: 
Obchádzať pravidlá sa nevypláca. Presvedčil sa o tom aj koncern Volkswagen, ktorý dodnes znáša dôsledky svojho škandálu Dieselgate zo septembra 2015. Spočiatku sa zdalo, že táto aféra s manipulovanými výsledkami emisných testov položí automobilovú spoločnosť na kolená. Lenže akceptovala svoju zodpovednosť, vyvodila personálne dôsledky, prijala opatrenia na zastavenie používania inkriminovaného softvéru a investovala prostriedky nielen do stiahnutia problematických automobilov, ale aj do vývoja ich nezávadných verzií. Vďaka tomuto prístupu a ambícii napraviť si reputáciu sa dnes Volkswagen teší z dobrých trhových pozícií a dobrej perspektívy. Zdá sa však, že koncern nepristupoval ku všetkým trhom rovnako. Zatiaľ, čo v Spojených štátoch hromadne odškodňoval zákazníkov, ktorí boli údajne „podvedení“ (hoci aj ich žaloby boli v prvom rade vypočítavosťou a celá ich stratégia nanajvýš pokrytecká), na takom Slovensku môžeme o rehabilitácii zákazníkov iba snívať. Čo je ale obzvlášť znepokojujúce, sú pokračujúce aktivity Volkswagenu v manipulácii s emisiami v Južnej Kórei. Manipulácia mala prebiehať v rokoch mája 2015 až januára 2018, teda v čase po prevalení aféry Dieselgate.
„Podľa ministerstva životného prostredia sa od mája 2015 do januára 2018 predalo celkovo vyše 10 000 vozidiel vybavených takýmto softvérom, pričom ich emisie oxidu dusíka prekračovali emisné normy až desaťnásobne,“ uvádza TASR. Nepovolený softvér na úpravu výsledkov testov emisií motora bol údajne odhalený pri modeloch **Audi A6, Volkswagen Touareg a Porsche Cayenne**.
Úrady v Južnej Kórei teraz koncernu udeľujú pokutu vo výške 11,5 miliardy KRW (8,6 milióna eur) a zavádzajú opatrenia na zamedzenie ďalšieho predaja sporných modelov. Tie prídu o certifikáciu nevyhnutnú pre predaj na danom trhu. Ministerstvo životného prostredia okrem toho plánuje na koncern podať žalobu na Audi Volkswagen Korea a Porsche Korea.
O téme včera informovala TASR a správu prebrali mnohé slovenské médiá.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk