Rodinný superšport. Audi RS6 Avant je splneným snom každého. Doslova.
Zaujímavosťou je, že prednú časť tvorí maska prevzatá z budúceho modelu RS7.
Vydané Text: Erik Stríž
Oficiálna premiéra Audi RS6 Avant sa odohrá až na autosalóne vo Frankfurte budúci mesiac, ale to najpodstatnejšie vieme už dnes. Napríklad to, že v porovnaní s predchádzajúcou generáciou je nové kombi po každej stránke väčšie. O rovných 41 milimetrov, stojí na až 22-palcových diskoch kolies, doplatkové karbón-keramické brzdy majú priemery 440 a 370 mm, adaptívny vzduchový podvozok sa pri rýchlosti 120 km/h zníži o 10 milimetrov a v teréne zvýši o 20 mm.
Pod prednou kapotou pracuje štvorlitrová V8 s dvojitým preplňovaním, maximálnym výkonom 441 kW (600 koní) a maximálnym krútiacim momentom 800 Nm. Benzínový motor je podporovaný mild-hybridnou technológiou pracujúcou na 48 V sieti, umožňuje kombi plachtiť a mierne tak znižovať spotrebu paliva (v rozpätí 55 až 160 km/h).
Audi RS6 Avant ponúkne mimoriadnu dynamiku, akceleráciu z nuly na 100 km/h zvládne v priebehu 3,6 sekundy a maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Ak si však zákazník priplatí za paket Dynamic Plus Package, maximálna rýchlosť bude predstavovať až 305 km/h, čo by sme mali považovať za konštrukčnú rýchlosť vozidla.
Automobil disponuje pohonom všetkých kolies quattro, ktorý dokáže prenášať na zadnú nápravu až 85 percent dostupného krútiaceho momentu. O radenie sa stará 8-stupňový automat.
Batožinový priestor má kapacitu pôsobivých 565 litrov.
Zaujímavosťou je, že prednú časť tvorí maska prevzatá z budúceho modelu RS7.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia