Spomínate si na Škodu Kodiaq GT? Populárne SUV od značky Škoda dostalo nové karosárske vyhotovenie v štýle SUV-kupé a vydalo sa na boj s konkurenciou na čínskom trhu. Na Európu si však mladoboleslavská automobilka netrúfla. Teraz zažívame také malé déjà vu s modelom Škoda Kamiq GT. V porovnaní s východiskovým modelom predávaným v Európe sa však zásadným spôsobom líši… Prečítať celé
Spomínate si na Škodu Kodiaq GT? Populárne SUV od značky Škoda dostalo nové karosárske vyhotovenie v štýle SUV-kupé a vydalo sa na boj s konkurenciou na čínskom trhu. Na Európu si však mladoboleslavská automobilka netrúfla.
Teraz zažívame také malé déjà vu s modelom Škoda Kamiq GT. V porovnaní s východiskovým modelom predávaným v Európe sa však zásadným spôsobom líši a v jeho prípade si ho budú môcť kúpiť iba tí vyvolenými. Máme na mysli zákazníkov na druhom konci sveta, v Číne. Tamojšia ponuky Škody je odlišná od tej našej a aj Kamiq je tam celkom odlišný. S tým naším zdieľa snáď iba názov a vyhotovenie menšieho SUV. Stojí dokonca aj na iných základoch: zatiaľ čo náš Kamiq stojí na modernej modulárnej platforme MQB koncernu Volkswagen, čínsky vzdialený známy využíva starší podvozok PQ25.
Finálna podoba Škody Kodiaq GT je ešte krajšia ako doteraz publikované skice.
Predné partie Kamiqu GT sa od konvenčného čínskeho Kamiqu líšia hneď na prvý pohľad vďaka odlišným tvarom svetlometov. V GT-čku nadobudli o niečo jednoduchší dizajn, ktorý vzdialene pripomína napríklad Superb alebo Scalu.
Zaujímavé sú tiež zadné partie, ktoré nápadne pripomínajú SEAT Arona.
Kamiq GT je v porovnaní s východiskovým modelom dlhší o 19 milimetrov a dosahuje tak celkovú dĺžku 4 409 mm. Pod prednou kapotou pracuje 1,5-litrový benzínový motor s turbom alebo 1,2-litrový agregát s max. výkonom 85 kW (116 k) a max. krútiacim momentom 175 Nm.
Ako ste u textu určite pochopili, Kamiq GT sa neobjaví v ponuke českej ani slovenskej Škody. Opäť si ale hovoríme, že by nemuselo byť na škodu, keby automobilka začala niektoré modely predávať aj u nás, veľmi pravdepodobne by sa stretli s úspechom. Tá má však zatiaľ dosť starostí so stíhaním vlastných výrobných plánov, nakoľko dnes beží na plné obrátky.
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk