Volkswagen T-Roc kabrio ide do predaja! Prišiel až o tri dvere a obrovskú časť kufra

Kabriolet vychádzajúci z malého SUV-čka sa odprezentoval rovno vo verzii R Line!
Vydané  Text: 
Range Rover Evoque Convertible teda nie je jediným kabrio-úletom na poli SUV-čiek. Volkswagen oficiálne odprezentoval svoje nové SUV (resp. CUV) T-Roc kabriolet, dokonca hneď s estetickými balíčkami Style a R Line. Druhé najmenšie SUV značky Volkswagen sa tak dočkalo druhej karosárskej verzie, pričom stavia na podobných základoch. Strecha je soft-top, teda skladacia a z plátna. Skladá a rozkladá sa elektricky pomocou stlačenia príslušného tlačidla, ktoré má k dispozícii vodič. Automatika otvorí strechu do maximálnej rýchlosti 30 km/h už za deväť sekúnd.
Volkswagen T-ROC kabriolet, modelový rok 2020 (foto: Volkswagen)
Automobil stojí na modulárnej platforme MQB s rázvorom 2 630 mm. Predné nápravy využívajú MacPherson, vzadu sú buď vlečené ramená spojené s torznou priečkou, v drahšom variante je vzadu viacprvkové zavesenie kolies. Teleskopické tlmiče môžu byť za príplatok adaptívne, čo nachádza význam pri výbere rôznych jazdných režimov. SUV kabriolet má rozmery 4 268 × 1 811 × 1 522 mm (dך×v), vodič so spolujazdcom sedia vo výške 599 mm od vozovky, zatiaľ čo zadní pasažieri až vo výške 616 mm.
Volkswagen T-ROC kabriolet, modelový rok 2020 (foto: Volkswagen)
Vzhľadom na zmenu karosérie sa musel zásadným spôsobom zmenšiť objem batožinového priestoru. SUV tak disponuje kufrom s kapacitou 284 litrov.
Volkswagen T-ROC kabriolet, modelový rok 2020 (foto: Volkswagen)
Významnou odlišnosťou kabrioletu od východiskového SUV je aj počet dverí. Päťdverové SUV prišlo až o tri dvere, takže v predaji bude v dvojdverovom vyhotovení. Ak si hovoríte, že to je unikát, čiastočne sa mýlite. Dvojdverové SUV sú iba evolúciou poznačených dvojdverových off-roadov. Kabriolet sa bude predávať s výhradne benzínovými motormi TSI. Nafta by sa ku kabrioletu nehodila. Bude sa jednať o základný benzínový trojvalec 1,0 TSI s max. výkonom 85 kW a max. krútiacim momentom 200 Nm, silnejšia verzia bude vybavená 1,5-litrovým TSI s max. výkonom 110 kW a max. krútiacim momentom 250 Nm. Štandardne sa bude do T-ROC kabriolet dodávať 6-stupňová manuálna prevodovka, k dispozícii ale bude aj príplatková 7-stupňová automatika DSG.
Volkswagen T-ROC kabriolet, modelový rok 2020 (foto: Volkswagen)
Nový Volkswagen T-ROC kabriolet sa dostane do predaja na jar 2020. Novinku budete môcť prvýkrát vidieť naživo na autosalóne vo Frankufrte nad Mohanom už tento september.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia