Američania oznámkovali Toyotu RAV4 po nárazových skúškach. Odhalili jej nedostatky?

Inštitút IIHS je americká obdoba nášho európskeho EuroNCAP a najnovšie poslala proti stene populárne SUV Toyota RAV4. Pozrite si výsledky amerických crash testov.
Vydané  Text: 
Toyote sa darí snáď vo všetkom. V Európe sa teší priaznivému hodnoteniu zákazníkov aj v dlhodobom horizonte a vždy, keď sa vozidlá tejto značky objavia v našich redakčných testoch, uzatvárame ich s veľmi priaznivým hodnotením. Na konci tohto článku nájdete odkazy na niekoľko posledných testov vozidiel značky Toyota z dielne auto motor a športu. Európski zákazníci sú ale dosť nároční. Kritickí a častokrát neschopní akceptovať kompromis. Napriek tomu sa Toyota ukazuje ako značka, ktorej dôverujú. Je za to zodpovedný celý rad pozitívnych vlastností jej modelov, od komfortu a bezpečnosti až po samotné pohony. Toyota už dávno stavila na hybridy, čo s ukázalo ako krok veľmi správnym smerom. Keďže ho Toyota spravila pred rokmi, dnes sa teší statusu lídra v oblasti elektrifikácie pohonov osobných automobilov. Vrátime sa ale k modelu RAV4. Inštitút Insurance Institute for Highway Safety (IIHS, Poisťovací inštitút pre bezpečnosť cestnej premávky) overil bezpečnost esúvečka dôsledne a zdá sa, že nenašiel nič, čo by mohlo Toyote uškodiť.
Toyota RAV4 2019 v crash teste IIHS (foto: IIHS)

Aktuálny model RAV4 získal najvyššie hodnotenie vo všetkých šiestich kategóriách pasívnej bezpečnosti. Vozidlo poskytuje najvyššiu úroveň ochrany v prípade čelného nárazu prednou časťou, pri bočnom náraze, pri bočnom náraze vozidla prednou časťou na strane vodiča a spolucestujúceho a pri prevrátení na strechu. Hodnotenie Good získal za efektívnosť opierok pri ochrane hlavy a krku. Nový model je postavený na modulárnej platforme TNGA, ktorá umožnila zvýšiť tuhosť karosérie a zvýšila aj pasívnu bezpečnosť vodiča a cestujúcich. Organizácia IIHS takisto udelila najvyššie hodnotenie (Superior) prednárazovému bezpečnostnému systému (PCS), ktorý je súčasťou bezpečnostného balíka Toyota Safety Sense druhej generácie a patrí k štandardnej výbave modelu RAV4. Systém zabránil zrážkam v štandardizovaných testoch IIHS pri rýchlosti 20 km/h a 40 km/h. Zahŕňa tiež funkciu varovania pred kolíziou zvukovým signálom, ktorý spĺňa požiadavky štátnej správy bezpečnosti cestnej premávky National Highway Traffic Safety Administration. RAV4 je tretím modelom Toyoty, ktorý v tomto roku získal najvyššie hodnotenie **IIHS Top Safety Pick+** a pripojil sa tak k sedanom Camry a Avalon. Vynikajúce hodnotenie Top Safety Pick získali aj Corolla hatchback a sedan (kombi verzia v USA nie je k dispozícii), Prius, Prius Prime (Plug-in Hybrid) a veľké SUV Highlander.

Oficiálne vyjadrenie Toyoty Uvedené správy znejú veľmi pozitívne, ale my pripomíname, že IIHS vydal uvedené ocenenie Top Safety Pick+ iba pre verzie RAV4 s prednými adaptívnymi LED svetlometmi.

Toyota RAV4 2019 v crash teste IIHS (foto: IIHS)

Toyota Corolla a RAV4 prešli doteraz najprísnejšími skúškami, ako obstáli v bezpečnosti? Prinášame podrobnosti

Nové skúšky sú prísnejšie ako kedykoľvek v minulosti, Toyota tak mala ukázať svoju schopnosť okamžite reagovať na najnáročnejšie výzvy.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia