Nový Hyundai i10 bude vyzerať ako malý crossover a úplne zmení charakter

Najmenšie auto značky prejde zásadnou premenou, stane sa z neho akýsi mini crossover so športovým imidžom.
Vydané  Text: 
Značka Hyundai zverejnila prvú skicu pripravovanej novej generácie modelu i10. Mestský subkompakt sa dočká zásadných inovácií, zmeny proporcií a tiež zmeny celkového charakteru. i10 však bude naďalej patriť do segmentu vozidiel A, teda najmenších áut na trhu. Zverejnená skica nás zaujala nielen pre nový dizajn prednej časti, ktorý vzdialene pripomína kompaktné SUV-čka, alej aj pre celkový imidž malého crossovera so širokým rozchodom kolies. Vylepšený vzhľad by mal prispieť k lepšej aerodynamike a podnietiť verejnú mienku o vozidle ako o športovom modeli. Výrobca uvádza, že model i10 novej generácie bude mať zálusk na pozíciu technologického lídra svojho segmentu. Od konkurentov sa má preto odlíšiť nielen po estetickej stránke, ale aj funkčnou výbavou, ktorá bude k dispozícii už v sériovom vyhotovení a za príplatky.
Hyundai propagoval prvú generáciu modelu i10 aj takto nezvyčajne (2007) (foto: Hyundai)
Najmenší model značky preto ponúkne podporu pre Android Auto a Apple CarPlay, Connected Car a Blue Link®, bezdrôtovú nabíjačku smartfónu a cúvaciu kameru. Balíček bezpečnostnej techniky by mal byť (opäť podľa slov výrobcu) jeden z najkomplexnejších vo svojej triede. Už v základnej výbave bude pozostávať z protikolízneho systému Forward Collision-Avoidance Assist, bude reagovať nielen na autá, ale aj chodcov, asistenčného systému na udržiavanie v jazdnom pruhu Lane Keep Assist System a monitorovaním únavy vodiča, za príplatok ponúkne aj asistenta diaľkových svetiel High Beam Assist. Hyundai uvádza, že nový bol nielen kompletne navrhnutý v Európe, ale aj sa tu bude vyrábať.
Aktuálna verzia modelu i10 (foto: Hyundai)
### Čo ponúka i10 dnes? Súčasná generácia Hyundai i10 sa predáva za veľmi prívetivé ceny. Úplný základ s názvom Start dostanete už za 7 990 eur, táto výbava však okrem štandardnej bezpečnostnej výbavy a rádia s podporou prehrávania MP3 neobsahuje nič zaujímavé. Ak si doplatíte tisíc eur za výbavu **Classic**, dostanete aj tempomat, obmedzovač rýchlosti, manuálnu klimatizáciu, elektricky ovládané predné okná či diaľkové ovládanie centrálneho zamykania. Najvyššou výbavou je **Comfort**, za ktorú si v porovnaní so základom priplatíte iba 1 600 eur a navyše v porovnaní s Classicom obsahuje aj Bluetooth, asistent rozjazdu do kopca, LED denné svietenie, ovládanie audiosystému na volante, elektrické ovládanie všetkých okien a 14-palcové disky kolies z ľahkých zliatin. Hyundai i10 si kúpite s motorom 1.0i 48.5 kW alebo 1.2i 64 kW, oba agregáty sú benzínové a za doplatok tisíc eur môžete dostať aj **štvorstupňovú automatickú prevodovku**. Očakávame, že s príchodom novej generácie cena základu mierne stúpne, ale v rovnakej miere sa zveľadí aj ponuka sériovej výbavy.
Hyundai i10 (foto: Hyundai)




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia