Elektromobil Mitsubishi i-MiEV medzičasom oslávil už desiate výročie
Je priekopníkom medzi sériovo vyrábanými elektromobilmi a podnietil vznik Outlanderu PHEV.
Vydané Text: Erik Stríž
Pohonné ústrojenstvo i-MiEV taktiež našlo uplatnenie v úžitkovom vozidle Minicab MiEV, ktoré bolo uvedené na trh v roku 2011. Spoločnosť MMC tento rok v septembri dodá japonskej pošte 1 200 takýchto vozidiel. Minicab MiEV je aj napriek svojim malým rozmerom dostatočne priestranný pre účely zabezpečenia doručovateľských služieb v mestách.
i-MiEV priniesol na trh hneď niekoľko inovácií, vrátane využívania vyspelých lítium-iónových batériových modulov a dobíjania pomocou elektrického rozhrania CHAdeMO a Type1.
**Celosvetové úhrnné predaje modelov i-MiEV a Minicab MiEV za 10 rokov od uvedenia už presiahli 31-tisíc vozidiel** (údaj ku koncu apríla 2019).
Dôležitou skutočnosťou je fakt, že i-MiEV urýchlil výskum a vývoj spoločnosti MMC na poli pohonných jednotiek pre elektromobily, čo v roku 2013 priamo vyústilo do uvedenia modelu Outlander PHEV s pokrokovým hybridným pohonom, ktorý kombinuje elektromotory a benzínový motor. Uplynulé štyri roky za sebou (2015-2018) zároveň predstavuje Outlander PHEV najpredávanejšie plug-in hybridné vozidlo na európskych trhoch.
Batéria modelu i-MiEV s kapacitou **16 kWh** spoločne s kompaktným elektromotorom na zadnej náprave poskytuje vozidlu vynikajúce jazdné schopnosti a dojazd 160 km (korelovaná hodnota podľa NEDC), resp. 105 km (podľa WLTP). Vozidlo je vďaka svojim kompaktným rozmerom skvele využiteľné v meste, pričom zároveň ponúka dostatok miesta pre štvoricu cestujúcich vďaka inteligentne obostavanému priestoru.
V súlade s rastúcim dopytom po elektromobiloch pracuje spoločnosť MMC na komerčnom využití technológií V2H a V2G (Vehicle to Grid, vozidlo verzus elektrická sieť) s cieľom ďalej rozvíjať a presadzovať využitie elektromobilov a plug-in hybridov (PHEV). Výrobca toto vníma ako ďalší krok na ceste do novej epochy definovanej úzkym prepojením medzi automobilom a človekom, resp. spoločnosťou a životným prostredím.
*Zdroje: tlačová správa Mitsubishi, JATO Dynamics Limited*
Bev, Eco, Ecomoto, Eko, Elektromobil, Ev, História, Mitsubishi, Mitsubishi I-Miev, Správy, Str, Zaujímavosti
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
1. ČASŤ DLHODOBÉHO TESTU
Nepodceňovať! Dlhodobý test Mitsubishi Colt 1.0 T-MPI Instyle 6MT
Zmysluplné odlíšenie
Dá sa naň spoľahnúť? Záverečná časť dlhodobého testu Jeep Avenger
Elektromobilita na Slovensku