Konečne dostupné auto? Volkswagen predstavil rodinné SUV s cenou pod 13 000 eur!

Na kompaktné SUV si priemerný Európan musí pripraviť zhruba 20 000 eur. A v prípade, že nechcete úplne holé auto, musíte počítať s niekoľkými tisíckami navyše. **Automobilky si za populárne SUV jednoducho nechajú dobre zaplatiť, no existujú krajiny, kde podobne veľké a dobre vybavené auto zoženiete za polovičnú cenu.** Ako príklad si môžeme zobrať Činu, kde koncern Volkswagen… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Na kompaktné SUV si priemerný Európan musí pripraviť zhruba 20 000 eur. A v prípade, že nechcete úplne holé auto, musíte počítať s niekoľkými tisíckami navyše. **Automobilky si za populárne SUV jednoducho nechajú dobre zaplatiť, no existujú krajiny, kde podobne veľké a dobre vybavené auto zoženiete za polovičnú cenu.** Ako príklad si môžeme zobrať Činu, kde koncern Volkswagen práve rozbieha novú automobilku s názvom Jetta. Pôjde o lacnú značku, ktorá sa bude zameriavať na dostupné vozidlá pre masy. **Nedávno pritom predstavili prvé SUV s označením VS5 pripomínajúce európsky SEAT Ateca.** Ako sa ukázalo, s týmto autom nemá podobný len dizajn, ale aj techniku. Jetta VS5 využíva dobre známu platformu MQB a s rozmermi 4 419 mm na dĺžku, 1 841 mm na šírku a 1 616 mm na výšku sa môže zaradiť k práve spomínanému SEATu Ateca, Škode Karoq či Hyundai Tucson.
**Pod kapotou pritom nájdeme benzínový agregát EA211 o objeme 1,4-litra s turbodúchadlom a výkonom až 150 koní (250 Nm).** Ten je dodávaný s manuálnou päťstupňovou prevodovkou, alebo šesťstupňovým automatom od japonskej firmy Aisin. Najzaujímavejšia je však samotná cenová politika novej značky, **Jettu VS5 si čínski vodiči môžu zaobstarať za veľmi priaznivých 13 000 eur,** pričom v plnej výbave nezaplatíte viac ako 17 000 eur.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia