Už 16. augusta nastúpi Oliver Zipse oficiálne na pozíciu predsedu predstavenstva BMW AG. Stane sa tak nástupcom Haralda Krügera, ktorý viedol BMW štyri roky.
Začiatkom júla Krüger informoval, že sa nebude uchádzať o pozíciu predsedy predstavenstva v ďalšom funkčnom období, no pravdou je, že odkedy BMW stratilo prvenstvo najpredávanejšej luxusnej automobilky sveta v roku 2016, má to nahnuté.
Nemecká automobilka v poslednej dobe zaostáva aj na poli elektromobility, kde bola lídrom najmä vďaka modelu i3. V súčasnosti musí skôr doháňať svoju konkurenciu, ktorá je veľmi veľká a napreduje ohromnou rýchlosťou.
### Ciele automobilky
Hlavnými cieľmi nového šéfa by teda malo byť vrátenie sa do pozície lídra medzi luxusnými automobilkami, expanzia elektromobilov a najmä hľadanie spôsobov, ako vyrábať nákladné elektromobily tak, aby bola spoločnosť zisková. Dôležité bude preto pokračovať v spolupráci s inými automobilkami, ako to už funguje pri vývoji autonómnych systémov, kde spolupracuje s večným rivalom Mercedesom a v oblasti elektromobility rozvíjať súčasnú spoluprácu s Jaguarom.
Jedným zo súčasných problémov spoločnosti je aj stagnácia predaja na európskom a čínskom trhu, ktoré sú pre automobilku kľúčové. V pláne je do roku 2022 ušetriť viac ako 12 miliárd eur, čo rozhodne nebude ľahká úloha vzhľadom na vyššie spomenuté ciele automobilky.
Neľahká úloha, ktorá Zipseho čaká, bude aj navrhnutie počtu modelov, ktoré budú v ponuke. Nie každý model sa dočká svojho nástupcu. **Otáznik údajne visí aj nad novými modelmi**, ktoré boli uvedené jeho predchodcom Krügerom, ako X7 a rada 8, ktoré budú nevyhovujúce najmä kvôli emisiám.
BMW X7 sa vyrába v Južnej Karolíne v závode Spartanburg plant, teda na rovnakom mieste, odkiaľ pochádzajú aj modely X3, X4, X5 a X6 nemeckej automobilky.
### Kto je Oliver Zipse
Oliver Zipse je absolventom Technickej univerzity, kde získal po úspešnom ukončení titul strojného inžiniera. Študoval aj v zahraničí, kde absolvoval kurzy informatiky a matematiky.
Je dlhoročným zamestnancom BMW, od roku 1991 začínal vo firme ako stážista. Neskôr zastával napríklad funkciu šéfa stratégie značky a produktov.
Zipse zastával doteraz funkciu člena predstavenstva zodpovedného za výrobu a tak pokračuje v trende nastúpenia do funkcie šéfa z pozície vedúceho výroby. Predseda dozornej rady BMW a predchodca Krügera na pozícii šéfa, Norbert Reithofer, opisuje Zipsa ako rozhodného a analytického lídra, ktorý spoločnosti poskytne svieži impluz v utváraní mobility budúcnosti.
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk