Hyundai vytvoril novú prevodovku pre hybridy s dlhšou životnosťou, sleduje radenie prevodov 500x za sekundu!
Juhokórejská automobilka zdôrazňuje, že nová technológia prinesie lepší zážitok z jazdy, nemenej podstatné je aj zníženie spotreby paliva a vôbec životnosti prevodovky
Vydané Text: Erik Stríž
Hyundai vysvetľuje úsporu na palive nasledovne: Bežné hybridné vozidlá nemajú meniče krútiaceho momentu, aby sa ďalej zlepšila spotreba paliva, pretože meniče krútiaceho momentu strácajú energiu počas procesu prenosu krútiaceho momentu. Aj keď je tento systém energeticky účinný, vyžaduje tiež dlhšiu dobu radenia, aby sa zaistili plynulejšie zmeny prevodových stupňov.
Technológia ASC umožňuje, aby hybridný elektromotor prevzal kontrolu nad radením prevodov použitím novej softvérovej logiky Hybrid Control Unit (HCU) na zmiernenie problémov s pomalším časom radenia. HCU monitoruje rýchlosť otáčania prevodovky so snímačom inštalovaným vo vnútri elektromotora 500-krát za sekundu, aby sa synchronizovala rýchlosť otáčania s rýchlosťou motora.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia