Tak na toto sa tešíme: Lexus LC príde aj hore bez!

Objavuje sa čoraz viac indícií, že Lexus LC so skladacou strechou sa objaví na cestách. Tieto správy k nám prichádzajú z Austrálie. Očakávaný debut Lexusu LC Convertible rozvíril aj chýry o modeli RC vo verzii kabriolet.
Vydané  Text: 
„Lexus LC Convertible je na austrálskom trhu reálnou možnosťou, preto teraz zvažujeme výrobné možnosti,” vyjadril sa pre portál Carsales.com.au Scott Thompson, generálny riaditeľ pobočky Lexus Australia. Portál Motoring sa predstaviteľa značky opýtal, či by sa podobnou cestou mohol uberať aj menší model RC, keďže je takmer isté, že vlajkové kupé Lexusu sa dočká verzie s otvorenou strechou. Thompson takéto plány nepotvrdil: „V súčasnosti by som o tom neuvažoval.”
### Aká strecha? Portál Motoring naznačuje, že vozidlo predstavia v Austrálii v roku 2020 a zároveň zdôrazňuje, že nie je isté, či auto napokon vyrobia vo verzii s mäkkou alebo pevnou strechou. Lexus sa však s najväčšou pravdepodobnosťou rozhodne pre soft-top, pretože v tejto verzii predstavil svetu koncept LC Convertible. Mäkká strecha má množstvo výhod, ktoré počas autosalónu v Ženeve priblížil Pierre Gouteux z produktového a marketingového oddelenia značky Lexus: ,,Auto pôsobí omnoho ľahšie, dynamickejšie a poskytuje väčší pôžitok z jazdy. Pevná strecha by ho príliš zaťažovala. Okrem toho skryť mäkkú strechu do auta je omnoho jednoduchšie.” LC Convertible s najväčšou pravdepodobnosťou dostane pohon známy z kupé, čiže päťlitrový motor V-8 a hybridný systém s motorom V6 3.5.
### Návrat kabrioletu Lexus LC Convertible, samozrejme, nebude prvý kabriolet v histórii Lexusu. V tejto verzii bol už v roku 2001 dostupný model SC druhej generácie. Vozidlo poháňal motor V-8 a vozidlo dostalo **podvozok s dvojitými priečnymi ramenami vpredu a viacprvkovou zadnou nápravou**. V roku 2009 Lexus uviedol na trh ďalší kabriolet – model IS C. Lexus IS C bol od začiatku poháňaný motorom **V6 2.5 s max. výkonom 208 koní**. V ponuke bola aj verzia **IS 350 s 3,5-litrovým motorom V-6 a s max. výkonom 310 koní**, ako aj verzia s výkonom 231 koní, dostupná len vo vybraných krajinách. Predával sa do roku 2015. Od tej doby Lexus nemal v ponuke žiadny kabriolet. Stojí za zmienku, rodina vozidiel s týmto typom karosérie mohla byť väčšia, pretože v roku 2008 Lexus predstavil koncept LF-AR, ktorý bol modifikovanou verziou nadchádzajúceho superšportiaku LFA. Auto sa však do výroby nedostalo.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk