Najviac poruchové SUV, ktorým by ste sa mali vyhnúť!
Zaobstarať si nové SUV nie je vôbec jednoduché. Mnohých láka zvýšená poloha za volantom, pohodlné nastupovanie či pohon 4×4. Výrobcovia na tento módny trend zareagovali zvýšením cien, SUV sú tak v porovnaní s porovnateľnými hatchbackmi či kombi zvyčajne drahšie o niekoľko tisíc eur. Motoristi sa preto začínajú obzerať po jazdenej alternatíve. Kúpa vozidla z druhej ruky však… Prečítať celé
Vydané Text: Peter Orosz
**2. Dacia Duster (2010 – 2017)**
2-3 roky: 10,5 (Ø 5,9)
4-5 rokov: 17,5 (Ø 10,4)
6-7 rokov:21,8 (Ø 16,2)
Duster je lacný a jednoduchý. Napriek tomu nepatrí k spoľahlivým autám a pravidelne sa umiestňuje na spodných priečkach hodnotení. Majitelia sa sťažujú na prevodovku a motory. Naftové verzie strácajú olej, benzínové sa stretávajú s častým poškodením zapaľovacích sviečok. Kritike sa nevyhol ani vŕzgajúci interiér či zápach z plastov.
**3. Hyundai Tucson (2005 – 2010)**
8-9 rokov: 27,6 (Ø 22,2)
10-11 rokov: 32,6 (Ø 27,9)
Tucson dokázal v Európe rozšíriť povedomie o značke z kórejského polostrova. Problémy ho však neobišli. Čísla ukazujú na poruchový štartér, hlučné ložiská, nefunkčné ABS, chybné turbodúchadlo v prípade dvojlitrového turbodiesela a občas prasknutý rozvodový remeň šesťvalcového benzínu.
**4. Hyundai ix35 (2010 – 2015)**
4-5 rokov: 11,9 (Ø 10,4)
6-7 rokov: 17,1 (Ø 16,2)
Mnohé neduhy predchodcu sa automobilke v prípade modelu ix35 podarilo odstrániť. Ani tento Hyundai sa však nevyhol prešľapom. Zákazníkov trápilo palubné osvetlenie, ktoré dokázalo vybiť akumulátor a zvolávacia akcia musela riešiť nespoľahlivý predpínač bezpečnostných pásov, ale aj slabý brzdný účinok dieselových verzií.
**5. Kia Sportage (2004 – 2010)**
8-9 rokov: 25,6 (Ø 22,2)
10-11 rokov: 32,9 (Ø 27,9)
Majitelia tohto SUV sa nevyhli praskajúcemu rozvodovému remeňu pri šesťvalcoch, problémom s turbodúchadlom, unikom oleja či nefunkčnému ABS. Vlastnú hlavu mala aj klimatizácia a mnohé jazdenky dodnes nemajú opravený nefunkčný spínač brzdových svetiel.
**6. Kia Sportage (2010 – 2015)**
4-5 rokov: 15,2 (Ø 10,4)
6-7 rokov: 16,7 (Ø 16,2)
Dvojička koncernovej ix-35ky mala taktiež problémy. Sedemročná záruka sa nevzťahovala na nadmerné opotrebenie spojky, no vyriešila aspoň reklamácie týkajúce sa zlého chodu motora. Opakovali sa tiež problémy s klimatizáciou a hnevala aj riadiaca jednotka.
**7. Mercedes triedy M (2005 – 2011)**
8-9 rokov: 24,6 (Ø 22,2)
10-11 rokov: 27,4 (Ø 27,9)
Ak túžite po tomto prémiovom SUV, vyhnite sa modelom so vzduchovým podvozkom Airmatic. Ten sa kazil pomerne často a oprava bola finančne náročná. Šesťvalcové a osemvalcové agregáty disponovali vadným vyvažovacím hriadeľom.
**8. Mitsubishi Outlander (2007 – 2013)**
4-5 rokov: 11,5 (Ø 10,4)
6-7 rokov: 16,9 (Ø 16,2)
8-9 rokov: 26,9 (Ø 22,2)
Japonské autá si aj dnes kupujeme najmä kvôli dobrej povesti a spoľahlivosti. Tento Outlander však vyvíjali spoločne s francúzskym PSA, čo sa odzrkadlilo aj na spoľahlivosti. Našťastie nešlo o nič fatálne a majiteľov hnevala najmä elektronika. Sťažnosti prichádzali aj na ventilátor chladiča a vyššiu spotrebu ťažkého SUV.
**9. Nissan Juke (2010 – dodnes)**
2-3 roky: 7,1 (Ø 5,9)
4-5 rokov: 9,9 (Ø 10,4)
6-7 rokov: 17,4 (Ø 16,2)
Toto kuriózne SUV sa nevyhlo zvolávacím akciám, ktoré sa týkali snímačov tlaku a k častým problémom môžeme tiež zaradiť elektroinštaláciu. Pozor dávajte aj na riadiacu jednotku v aute, ktorú vymieňali ešte v priebehu záruky.
**10. Nissan Qashqai (2007 – 2013)**
4-5 rokov: 12,8 (Ø 10,4)
6-7 rokov: 19,8 (Ø 16,2)
8-9 rokov: 29,0 (Ø 22,2)
10-11 rokov: 35,8 (Ø 27,9)
Napriek tomu, že sa Qashqai umiestnil na konci nášho zoznamu, z hľadiska poruchovosti na tom nie je najhoršie. Napriek tomu sa auto nevyhlo zopár nepríjemným poruchám, ku ktorým môžeme zaradiť pískajúce brzdy, zaseknuté brzdové strmene či presakujúce tlmiče. Majitelia naftových modelov by vám určite vedeli niečo povedať aj k poškodeným piestnym ojniciam.
ZDROJE: TÜV a [Autoforum](http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/nejvice-poruchova-ojeta-suv-vsech-stari-ukazuji-kterym-bude-lepsi-se-vyhnout/)
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!