Motoristi sa o tom bežne rozprávajú. **Takmer denne počúvame príbehy o tom, ako niekoho zastavili policajti s jasným úmyslom nájsť akúkoľvek technickú či evidenčnú vadu, ku ktorej by mohli vystaviť bloček na pokutu.** Povinná výbava, dezén, veľkosť diskov či správnosť zápisu v technickom preukaze. To sú základné kontrolné body, o ktoré sa príslušníci policajného zboru opierajú… Prečítať celé
Motoristi sa o tom bežne rozprávajú. **Takmer denne počúvame príbehy o tom, ako niekoho zastavili policajti s jasným úmyslom nájsť akúkoľvek technickú či evidenčnú vadu, ku ktorej by mohli vystaviť bloček na pokutu.** Povinná výbava, dezén, veľkosť diskov či správnosť zápisu v technickom preukaze. To sú základné kontrolné body, o ktoré sa príslušníci policajného zboru opierajú pri hľadaní nedostatkov. A v prípade odhalenia akejkoľvek chyby, namiesto slovného upozornenia a dohovoru sa mnohí uchyľujú k finančnej represii.
**Tento prístup pritom vadí aj samotným policajtom, ktorí sú vraj nútení plniť vopred nastavený plán pokút.** Aspoň tak to prezentuje redaktorka Andrea Paulinyová v reportáži, ktorú televízia Markíza odvysielala v relácii Reflex. Vo videu podávajú svedectvo aj niektorí príslušníci policajného zboru, ktorí sa na súčasný stav už nechcú pozerať.
„Všetci policajti, čo sú na základnom útvare a sú na ulici v hliadkovej službe, sú tlačení do toho, aby robili tým spôsobom, že dávajú pokuty. S tým, že niekedy to **je priestupok, ktorý je možné riešiť dohovorom, pričom tento dohovor sa nadriadeným moc neráta aj keď je to zákonná forma riešenia priestupku, ale teda nie je z toho žiaden finančný prospech pre policajný zbor,“** povedal vo videu jeden z anonymných policajtov. A nie je jediný, ktorý sa pre televíziu vyjadril týmto spôsobom. Jeho kolega tvrdí, že: „Je to blbý pocit, lebo už kvázi idete s tým vedomím, že tento tú pokutu dostane….Keď to robíte, máte body. **Keď to nerobíte, nemáte body. Ich nezaujíma to, či niekomu pomôžete. Ich zaujíma to, koľko pokút ste dali.“**
Ministerstvo tieto tvrdenia popiera a tvrdí, že žiaden podobný systém nie je stanovený a je na každom policajtovi, ako bude vzniknutú situáciu riešiť v medziach zákona. Predseda Nového odborového zväzu polície hovorí, že ministerstvo síce nevydalo oficiálne nariadenie v písomnej forme, no **nadriadení propagujú rozdávanie pokút ústne na rôznych poradách tak, aby nevznikal hmatateľný dôkaz.** Zároveň dodáva, že policajti, ktorí sa rozhodnú neplniť plán pokút, dostanú nižšie odmeny a odzrkadlí sa to aj na ich kariérnom raste.
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!