Toyota spúšťa novú ofenzívu ľahkých úžitkových vozidiel (LCV), vrátane elektrifikácie. Verzie elektromobilov s batériovým pohonom (BEV) vozidiel PROACE a PROACE CITY sa začnú uvádzať do predaja už od roku 2020!
Spoločnosť Toyota dnes ohlásila ambiciózny plán rastu pre svoj rad ľahkých úžitkových vozidiel (LCV). Tento cieľ podporí posilnený rad modelov ľahkých úžitkových vozidiel a nová značka Toyota Professional.
### Rozšírený produktový rad
Toyota PROACE CITY sa začne predávať na začiatku roka 2020, a pridá sa tak k produktovému radu ľahkých úžitkových vozidiel spoločnosti Toyota, ktorý zahŕňa medium duty van PROACE a „nezničiteľný“ pick-up Hilux. PROACE CITY bude konkurencieschopným a príťažlivým prírastkom v segmente vozidiel CDV (Compact Duty Van), čím sa rozšíri pokrytie produktov spoločnosti Toyota na viac než dve tretiny trhu s ľahkými úžitkovými vozidlami.
Ponúka cielene zakomponovanú praktickosť s vynikajúcou nosnosťou a podporou dlhých nákladov – ide o **jeden z mála modelov, do ktorého sa zmestia dve EURO palety**.
[Viac informácií o novom produktovom rade nájdete tu](https://newsroom.toyota.eu/the-new-toyota-proace-city/).
### Elektrifikácia vozidiel PROACE a PROACE CITY
Vzrastajúce obavy ohľadne klimatických zmien a kvality vzduchu vedú v mnohých európskych mestách k novým nariadeniam týkajúcich sa nízkych emisií. Tieto faktory menia požiadavky a priority zákazníkov, ktorí si kupujú ľahké úžitkové vozidlá, najmä v mestských oblastiach. Spoločnosť Toyota, v spolupráci so spoločnosťou Groupe PSA, pridá verzie BEV (elektromobil s batériovým pohonom) vozidiel PROACE a PROACE CITY. Uvedie ich v roku 2020 a 2021, vďaka čomu bude môcť spoločnosť Toyota vyhovieť novým potrebám zákazníkov, ktorí si kupujú ľahké úžitkové vozidlá.
### Toyota Professional
Nová produktová ofenzíva spoločnosti Toyota poskytuje tú správnu príležitosť zaviesť stratégiu značky ľahkých úžitkových vozidiel: Toyota Professional. Táto iniciatíva sa ďalej sústredí a zameria na ľahké úžitkové vozidlá v rámci jej siete. Spoločnosť Toyota okrem toho uvedie novú sieťovú stratégiu ľahkých úžitkových vozidiel, aby tak poskytla špecializovanú zákaznícku skúsenosť ohľadne ľahkých úžitkových vozidiel, v rámci ktorej sa niektoré existujúce obchodné centrá premenia na centrá ľahkých úžitkových vozidiel so špecializovaným personálom.
“Expanzia a elektrifikácia produktového radu ľahkých úžitkových vozidiel spoločnosti Toyota Motor Europe bude podporená novým brandingom – Toyota Professional. Ten zdôrazňuje záväzok spoločnosti Toyota voči neustále rastúcej základni zákazníkov, ktorí si kupujú ľahké úžitkové vozidlá, vrátane špecializovanej siete, ktorá im zaručí tú správnu zákaznícku skúsenosť.”
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk