Tretia generácia BMW X6 je odhalená (foto + technické info)
BMW predalo viac ako 443 000 kusov modelu X6 a od novinky sa očakáva, že tieto čísla výraznejšie dvihne nahor.
Vydané Text: Erik Stríž
Nové BMW X6 medzigeneračne narástlo na dĺžku o rovných 26 milimetrov (na 4 935 mm) a o 15 mm (na 2 004 mm) do šírky. Výška sa znížila o 6 mm na 1 696 mm , ponúkne širší predný rozchod (+ 44 mm na 1 684 mm) a rázvor narástol o 42 mm na 2 975 mm. Novinka dostala oproti predchodcovi nižšie ťažisko.
Batožinový priestor dosahuje kapacitu 580 dm3, respektíve 1 525 dm3 po sklopení zadných sedadiel v pomere 40:20:40
Štandardne novinka stojí na 19-palcových diskoch kolies z ľahkých zliatin, za príplatok budú v predaji aj 20 a 22-palcové disky. Najvýkonnejšie modely BMW X6 M50i a BMW X6 M50d dostali v štandardnej výbave až 21-palcové disky kolies z ľahkých zliatin. Automobil sa už v základnej výbave dodáva s Full LED svetlometmi. Za príplatok bude k dispozícii tiež technológia BMW Laser light s adaptívnymi LED svetlometmi, ktoré vedia zabrániť oslepovaniu oprotiidúcich až na vzdialenosť pol kilometra.
Vylepšený pohon všetkých štyroch kolies xDrive ponúka aj nastavenie, ktoré uprednostňuje nasmerovanie väčšej časti výkonu na zadné kolesá. Ten sa využíva pri zvlášť dynamickom jazdnom štýle. Elektronicky ovládaná M uzávierka zadného diferenciálu je dostupná v spojení s verziou výbavy M Sport.
Nesmieme zabudnúť na adaptívne **M odpruženie Professional** a integrálne aktívne riadenie všetkých kolies **Integral Active Steering**. Nové BMW X6 využíva vzduchové odpruženie na oboch nápravách s automatickým udržiavaním svetlej výšky.
Súčasťou príplatkového balíka **xOffroad** je aj vyrovnávanie otáčok medzi pravou a ľavou stranou vozidla pri nedostatočnej priľnavosti, čím elektronika predchádza pretáčaniu kolies. Balík obsahuje aj odolnú ochranu podvozka, adaptívne vzduchové odpruženie a elektronicky ovládanú zadnú uzávierku diferenciálu. Vodič si tak môže zvoliť ideálne nastavenie svetlej výšky, systému xDrive, reakcie na plyn, režimu prevodovky a systému DSC, aby čo najlepšie prešiel cez povrchy ako piesok, skaly, štrk či sneh.
Zoznam asistenčných systémov pripravených pre vodiča je veľmi pôsobivý, uvádzame to najpodstatnejšie:
* **balíček BMW Personal Co-Pilot**;
* Systém udržiavania rýchlosti s funkciou brzdenia;
* Kolízne varovanie;
* Varovanie pred chodcami v meste s funkciou City Braking;
* Aktívny systém udržiavania rýchlosti s funkciou Stop&Go;
* Rýchlostné obmedzenia identifikované systémom Speed Limit Info;
* **balík Driving Assistant Professional**;
* Varovný systém zmeny a opustenia jazdného pruhu;
* Asistent pre jazdu v dopravnej zápche;
* Asistent udržiavania jazdného pruhu s aktívnou ochranou pred bočnou kolíziou;
* Asistent zmeny jazdného pruhu sa dá využívať na diaľniciach a dvojprúdových cestách;
* **Automatický vyhýbací manéver už reaguje aj na chodcov**;
* Varovný systém pre križovatky;
* Zadný varovný systém pred premávkou zboku;
* Varovanie pred zmenou prednosti v jazde;
* Varovanie pred vjazdom do protismeru;
* Varovný systém zmeny jazdného pruhu;
* Asistent parkovania a Asistent cúvania na vzdialenosť až do 50 metrov;
* Asistent núdzového brzdenia sa aktivuje potiahnutím páčky parkovacej brzdy
* a mnoho ďalšieho
### Motorizácie pri príchode na trh **BMW X6 M50i**
**benzínový motor V8, 8-stupňová prevodovka Steptronic**.
Objem: 4 395 cm3, výkon: 390 kW (530 k) pri 5 500 – 6 000 ot./min.,
krútiaci moment: 750 Nm pri 1 800 – 4 600 ot./min.
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 4,3 sekundy,
maximálna rýchlosť: 250 km/h.
Kombinovaná spotreba paliva: 10,7 – 10,4 l/100 km, kombinované emisie CO2: 243 – 237 g/km, emisná norma: EU6d-TEMP.
**BMW X6 xDrive40i**
**radový 6-valcový benzínový motor, 8-stupňová prevodovka Steptronic**.
Objem: 2 998 cm3, výkon: 250 kW (340 k) pri 5 500 – 6 500 ot./min.,
krútiaci moment: 450 Nm pri 1 500 – 5 200 ot./min.
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 5,5 sekundy,
maximálna rýchlosť: 250 km/h.
Kombinovaná spotreba paliva: 8,6 – 8,0 l/100 km, kombinované emisie CO2: 197 – 181 g/km, emisná norma: EU6d-TEMP.
**BMW X6 M50d**
**radový 6-valcový naftový motor, 8-stupňová prevodovka Steptronic**.
Objem: 2 993 cm3, výkon: 294 kW (400 k) pri 4 400 ot./min.,
krútiaci moment: 760 Nm pri 2 000 – 3 000 ot./min.
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 5,2 sekundy,
maximálna rýchlosť: 250 km/h.
Kombinovaná spotreba paliva: 7,2 – 6,9 l/100 km, kombinované emisie CO2: 190 – 181 g/km, emisná norma: EU6d-TEMP.
**BMW X6 xDrive30d**
**radový 6-valcový naftový motor, 8-stupňová prevodovka Steptronic**.
Objem: 2 993 cm3, výkon: 195 kW (265 k) pri 4 000 ot./min.,
krútiaci moment: 620 Nm pri 2 000 – 2 500 ot./min.
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 6,5 sekundy,
maximálna rýchlosť: 230 km/h.
Kombinovaná spotreba paliva: 6,6 – 6,1 l/100 km, kombinované emisie CO2: 172 – 159 g/km, emisná norma: EU6d-TEMP.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia