Nový Ford Puma: prečo je crossover a prečo sa nepáči petrolheadom?

Motoristický svet pred niekoľkými dňami spoznal novú podobu Fordu Puma. Americká automobilka oživila model spred 20 rokov, ale celkom zmenila jeho charakter. Z malého kupé je crossover. Prečo?
Vydané  Text: 
Ford Puma z rokov 1997 až 2002 bolo krásne a v prvom rade rozmerovo kompaktné kupé, ktoré si hľadalo majiteľov v radoch mladších vodičov. Atraktívne vozidlo s hmotnosťou 1 040 kg ako druhé od výrobcu využívalo „edge design”, ktorý predtým Ford uviedol modelom Ka. Dnes je Puma crossover s jednoznačným estetickým odkazom na svojho dvadsaťročného predchodcu. Predné svetlomety dostali tvar, ktorý pripomína práve tie podriaďujúce sa „edge dizajnu”. Puma z 1999 reagovala na vtedajšie požiadavky trhu a robí to aj dnes. Crossovery sú v kurze a nie je preto šok, že Puma dostala vyšší podvozok, väčší kufor, priestrannejší interiér a pestrý technologický balíček.
Ford Puma vyzerá ako nové najmenšie SUV v ponuke výrobcu, teda ešte menšie ako kontroverzný model EcoSport, lenže objem batožinového priestoru dosahuje skvelých až 456 litrov! To je viac ako väčšina hatchbackov a aj malých esúvečiek. O pohon novinky sa postará litrový trojvalec 1,0 EcoBoost s maximálnym výkonom 110 kW (150 k), ktorému bude pomáhať elektrický motor využívajúci 48-voltovú elektrickú sieť. Maximálny výkon tohto elektrického motora je 11,5 kWh a max. krútiaci moment až 50 Nm. Pozor, bavíme sa pritom iba o mild-hybride. Znie to dobre, vo výsledku by mal byť crossover schopný jazdiť už za priemerných 5,6 litra benzínu na sto kilometrov. Puma sa do predaja dostane aj so slabšie naladeným litrovým trojvalcom, ktorý bude dosahovať maximálny výkon 120 koní a priemernú spotrebu len 5,4 l/100 km. V tomto variante budú emisie oxidu uhličitého predstavovať 131 g/km. Čakali by sme o trochu nižšie číslo.
Technologický balíček bude pozostávať napríklad z multimediálneho systému SYNC 3, asistentov pre udržiavanie v jazdnom pruhu, predkolízneho systému, detekcie chodcov, sledovania slepého uhla či aktívneho parkovacieho asistenta. Nebude chýbať ani digitálny prístrojový panel pozostávajúci z 12,3-palcového displeja. Hlavný centrálny displej so systémom SYNC 3 ponúkne uhlopriečku osem palcov. Do predaja bude Puma uvedená iba v Európe, teda aj na Slovensku, k dispozícii bude tiež vo verzii Puma ST-Line na 18- alebo 19-palcových diskoch a športovo vyladeným podvozkom. Cenu zatiaľ nepoznáme, odhadujeme však, že v porovnaní s priamymi konkurentmi bude mierne vyššia.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia