Seltos má byť jedným z technologicky najvyspelejších vozidiel výrobcu. Bude podporovať aj systém UVO CONNECT, ktorý sa bude zobrazovať na centrálnej obrazovke. Pred volantom je prístrojový panel Kia Live s 10,25-palcovým displejom. Okrem toho ponúkne robustné vonkajšie proporcie, priestranný interiér s veľkým kufrom, vyššiu svetlú výšku a dobré nájazdové uhly vpredu i vzadu, ďalej pestrú podporu konektivity a paletu asistenčných systémov.
Pohon zabezpečuje 1,6-litrový prepňovaný benzínový motor T-GDI s max. výkonom 177 koní, 2-litrový benzínový atmosférický štvorvalec s max. výkonom 139 koní a 1,6-litrový vznetový motor s max. výkonom 136 koní.
Zaujímavosťou je výber prevodoviek – k dispozícii bude dvojspojkový automat 7DCT, jednoduchší automat 6AT a tiež bezstupňová CVT.
Úplne nové SUV výrazne vystupuje z radu súčasných modelov.
### Konečne pohľad do kufra
Čo sme doteraz o Kii Seltos nevedeli, sú proporcie jej batožinového priestoru a vôbec akékoľvek fotografie vnútra zadnej časti vozidla. Video od indického autora však tento priestor odhaľuje detailne.
Figurant komentujúci auto otvára i zatvára kufrové dvere vlastnou silou, nepomáha mu žiadna automatika. Je možné, že elektrické otváranie kufra bude súčasťou niektorej z vyšších výbav.
Zatiaľ nepoznáme presné číslo hovoriace o kapacite batožinového priestoru vo východiskovom stave a so sklopenými sedadlami, ale podľa videozáberov odhadujeme rozpätie medzi 400 až 500 litrami a v prípade sklopených sedadiel okolo 1 400 litrov.
Kufor je vybavený poschodím z pevnej dosky, pre ktorú nie je vyhradený odkladací priestor. Na bodoch kufra sú vnorené úložné priestory a pod falošným dnom pravdepodobne nájdete sadu na opravu defektu, prípadne rezervné koleso. Z priestoru kufra sa nedajú sklápať zadné sedadlá, čo pri SUV považujeme za významný nedostatok.
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk